Ben ik weer eens

Heb op dit moment 2 paardjes in training staan en Lu-lu natuurlijk

Paspoortje:
Flame
Knappe schimmel van xTammyy @ bokt
Hij staat hier 2 maanden voor verfijning, puntjes op de i en wat nieuwe oefeningen
Frits
Frits staat hier nu 5 dagen, hij is hier om manieren te leren, gereden te worden en vrijheidsdressuur te leren
Hij blijft 1 maandje in training staan
Lu-lu
Shetmerrie die ik inmiddels een halfjaartje fanatiek train, hoop ik ook mee te gaan nemen op shows
Flame is heel goed bezig om het liggen onder de knie te krijgen, wanneer ik het commando geef wil hij eindelijk zelf gaan zoeken, dus dat is top! Ook zijn we zachtjes bezig met het zitten er in te trainen, dat vind hij helaas nog wel wat lastig

Daarnaast ben ik hem sterker aan het maken zodat hij het steigeren straks langer kan volhouden. Hij gooit makkelijk zijn hoofd de lucht in en zette zijn achterhand niet helemaal lekker onder zijn lijf. Dus even een stap terug en iets lager waarbij zijn benen goed onder komen

Ook druk aan het sleutelen in zijn klassieke buiging, hoofd mag hoger, hij mag laag blijven tot ik het 'op' commando geef en mag mooi zakken in zijn schoft.

Buiging op afstand
Flame doet het dus super! Verder nog bezig met een spaanse pas waarbij hij 2 benen gebruikt ipv van 1, wat al steeds soepeler gaat, een beginnetje piaffe, begin spaanse draf, benen kruisen (om naar gekruist buigen te gaan) en jambette/compliment op langere afstand. Hij kende het knielen vanuit het compliment, nu kent hij dat ook vanuit 1 beweging

FRITS!
Frits kende al wat kleine dingetjes toen hij werd gebracht, hij staat nu 5 dagen in training. Hij kende: spagaat, beginnetje compliment, jambette, flemen en volgens mij nee schudden.
In die 5 dagen is hij dus énorm vooruit gegaan!
Steigeren. Dit pikte hij vanaf dag 1 super op, heb bewust gekozen om dit vanaf het begin mee te pakken zodat hij aan het eind van de maand het goed en netjes op commando kan. (waardoor ik dus het misbruiken van het steigeren tegen kan gaan als hij terug gaat naar zijn baasje)

Hij probeert zelfs al wat te blijven staan

Liggen, dit staat eigenlijk ook al zo goed als op handcommando

Zitten was vandaag voor het eerst dat hij het écht netjes en mooi deed, knapperd!

Compliment in rust, hij is graag haastig

Verder met Frits: het steigeren alvast verlengen, begin spaanse pas, op het blok, wending om de voorhand op het blok, spagaat naar klassieke buiging. Ben benieuwd waar ik aan het eind van zijn trainingsmaand kan staan, hij pikt het erg lekker op

En waar je er 1 hebt wil je natuurlijk meer mutsen

dus ook geprobeerd met 2 te steigeren, pakte leuk uit!

Klassieke buiging, nu op handcommando aan het zetten, vind ze erg lastig, hopelijk snel op zweepcommando

Compliment

En knielen

Met Lu-lu ben ik nu vooral bezig met alle oefeningen verfijnen, het aanleren van de spaanse pas, alles op zweepcommando zetten en het verlengen van het steigeren

Bedankt voor het kijken!