ik ben op zoek naar een nieuwe marathonwagen. geschikt voor enkel en dubbelspan. pony's zijn 1.18 en 1.23.
het moet een lichte wagen zijn met alle opties. dus stuurvertraging en molenrem. goede vering.etc.
gezien mijn budget kom ik denk niet aan een nieuwe, maar een goede tweedehands.
nu heb ik een voskamp kar op het oog, maar helaas weet ik daar geen gegevend van, zoals gewicht. graag hoor ik welke jullie mij aanraden.
Gem
Geplaatst: 24-07-14 20:24
Misschien kun je al wat inspiratie opdoen in de [url=http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=84788399#p84788399:poedersuiker]FAQ[/url:poedersuiker]
dingogirl
Geplaatst: 24-07-14 22:00
houd er rekening mee dat het gewicht van een wagen bijna altijd zwaarder is als er gezegd wordt. laat de wagen die je wilt kopen als het effe kan wegen op een weegbrug. vorig jaar een mooie 2e hands marathonwagen gekocht bij voskamp-hall. hij zou niet meer dan 230kg wegen. bij thuiskomst gewogen, en hij bleek 290kg te wegen.(incl boom.) en hij liep redelijk zwaar na een tijdje. jaartje mee gereden en toen weer verkocht omdat hij te zwaar was voor mijn 2 span shetlanders. nu een wagen laten maken bij hans v/d mee. 240kg en hij loopt super licht. wat een verschil! deze heeft ook verschillende 2e hands koetsen. dit is onze 3e koets al van hem. super service en kwaliteits wagens.
ook bij gerrit-jan van boven geweest. leuke wagens om te zien, maar worden gemaakt in polen en zo te zien ook poolse "kwaliteit"., en ook zwaarder als gezegd wordt.