Senna pakt alles super braaf op. O.h.z.is ze braaf, soms zelfs wat lui. Meiden die haar rijden zijn 10-12 jaar. Maar aan de longeerlijn....! Man man man... Eerst liet ik haar eerst maar uitvliegen. Intussen kon ik de longeerring opbouwen, na 5 minuten komt ze dan bij me en kan ik haar enigszins rustig (met een impuls om U tegen te zeggen) longeren. Ze wil zó graag werken! Oortjes er op en gaan met die banaan!
Vanavond, om te testen wanneer ze 'lekker' zou worden, bijna 40!! minuten aan de dubbele longe gehad. In mijn ogen veel te lang voor zo'n broekie, maar pas na 25 minuten leek ze lekkerder te worden en kwam het gaspedaal wat los. 10 minuten fijn kunnen longeren en toen uitstappen. Met tuig afdoen weer vol energie.
Moet ik misschien niet zeuren en blij zijn met een pony met zoveel werklust, of...? Een oudere pony had ik gewoon fanatieker aan het werk gezet, maar dit lijkt me voor Senna niet de oplossing i.v.m.haar leeftijd. Binnenkort krijg ik een sulky te leen en ga ik haar samen met een kennis met veel ervaring daar voor zetten, misschien dat ze rustig wordt als ze meer moet werken..?
Wie heeft tips?