Voor het eerst de spagaat met Gaspard!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Voor het eerst de spagaat met Gaspard!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 02:08

Hoihoi!
Gaspard is een 25 jarige draver met artrose. Met VD wil ik wat over houden om met hem te doen als rijden niet meer mogelijk is.
Al lange tijd probeer ik hem de spagaat aan te leren... Het lukte voor geen meter.. Eerst vloog hij over het balkje heen, vervolgens er omheen, en toen ik dat eenmaal voor elkaar had stapte hij toch steeds over dat balkje heen. Ondanks dat ik dat probeerde te corrigeren door hem terug te zetten. Door zijn artrose is dat denk ik wat lastiger.

Laatst was mijn vriendin mee, en heb toen lekker het een en ander geoefend, en zo ook de spagaat. En met de hulp van mijn vriendin stond hij dan eindelijk in de juiste houding om hem er uitgebreid voor te belonen. De tweede keer proberen ging hij direct goed staan! *\o/*
De derde keer wist hij het helaas niet meer dus we oefenen lekker verder. Ik wil het niet te uitgebreid maken voor hem vanwegen zijn artrose maar wat vinden jullie van ons beginnetje?
Moet zijn gewicht nou op de voor of achterhand? En welk commando gebruiken jullie? Ik denk zelf aan 'wijd'.
Ik wil kijken of ik hem nog net een stapje verder kan krijgen en dan vind ik het prima, maar een tip om het te verbeteren is welkom!

Geniet van de enige foto die ik heb, van Gas zijn eerste spagaat! :D

Afbeelding

Alvast bedankt!

LoveUggs

Re: Voor het eerst de spagaat met Gaspard!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 21:21

Niemand..? :(

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:57

Persoonlijk gebruik ik ook het commando wijd is erg fijn!
De voorbenen staan ook mooi onder de massa netjes!

Britt_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:35

"strek" . ziet er al goed uit! en vaak is het zo dat ze het de hele tijd niet snappen en ineens valt het kwartje! denk dat die balk snel genoeg achterwegen gelaten kan worden!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 22:39

Haha we zullen zien! Eerst nog maar even door oefenen!