Ik ben voor mijn grote, 3- jarige B pony (1.26m) opzoek naar een leuk marathon/ recreatie wagentje. Ik vind het belangrijk dat de wagen niet te zwaar is maar wel stabiel. Ik ben al bij verschillende wagens wezen kijken, maar overal geven ze ander advies kwa maat en gewicht. Bij Lemerij geven ze aan dat ik een wagen nodig heb met 19 inch. wielen en dat ze 220 kg nog best kan trekken, bij gerit jan van boven en hagedoorn van de linde wordt aangegeven dat mijn pony best past voor een wagen met 16 inch. wielen en een gewicht tot 200 kg. Ik weet niet meer wat ik kiezen moet. De wagen op de foto vind ik wel mooi, maar twijfel over de maat. Wie kan mij adviseren? http://www.gerritjanvanbovenwagenbouw.nl/index.php?id=48&art=5
Ik heb een wagen voor een B pony tot een klein paard, van 190 KG. Hier zet ik mijn stevige B pony van 1.25 voor en mijn smalle B pony van 1.20. Trekken ze allebij makkelijk, maar zou niet zwaarder gaan als 200KG, wil je een beetje lange tochten kunnen rijden. De wagens in jou link lijken mij te klein voor je pony's. Ik heb zelf wel grotere inch wielen op mijn wagen (volgens mij 25inch voor en 23 inch achter) Heb ook een wagen gehad met 19 Inch, maar vind grotere veel fijner rijden. Zou zelf niet snel voor 16 inch gaan.
Pluk_01
Geplaatst: 22-07-14 09:16
Deze vraag had van mij af kunnen komen zeg! Zelf heb ik een B pony van 1.25 en ook ik kreeg adviezen wisselend tussen 16 inch en 19 inch. Helaas zijn wij niet binnen het budget van 2000 gebleven. Qua inch maat heb ik uiteindelijk gekozen voor 19 voor en 18 achter. Hoe dit staat achter mijn pony hoop ik over een week of 2/3 te kunnen laten zien, maar daar heb je nu weinig aan natuurlijk . Wel heb ik gezien dat inchmaat niet alles zegt en het per wagen wisselend is hoe "hoog" je zit. Zelf gaf ik toch de voorkeur aan een wat grotere inchmaat, rolt voor mijn gevoel prettiger.
Fenny
Geplaatst: 22-07-14 14:30
Ik heb een pony van 1.21m voor een GJvB wagen lopen met 18" en 19" wielen. 16" vind ik wel erg klein. Je kunt altijd even bellen met GJvB, ik ervaar de service als zeer goed bij hun!
Voorbeeld foto, als je mijn berichten bekijkt kom je denk ik wel meer foto's tegen
dorette
Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-14 20:30
Ik ben van de week zelf bij GJvB geweest en hij adviseerde allemaal wagens met 16 inch. wielen, waaronder die in de link.
dingogirl
Geplaatst: 02-08-14 13:26
Echt niet doen, 16 inch wielen.!! hoe groter de wielen, hoe makkelijker dit loopt. 16 inch is iets voor kleine shetlanders. Ik heb voor mijn grote shetlanders (105 cm hoog), een wagen met 19 inch wielen. Dit is prima in verhouding met de pony's. en wat gewicht betreft.... rond de 200-220kg is echt genoeg. Maar veel wagens zijn zwaarder als gezegd wordt dus daar goed op letten of laten wegen!
informeer eens bij de lemerij. ik ga daar morgen mijn nieuwe wagen halen. is een wagen voor tweespan welsh a, evt af en toe enkelspan. Wagen heeft 19 inch wielen. ze hebben er een weegbrug. dan weet je zeker dat je gewicht van de wagen klopt