Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Daphne__ schreef:[ Afbeelding ]
Dé oplossing voor gekloot met longeren in een bak of weilandPaard van mijn zus heeft er ook een handje van om uit te breken, vooral in galop als het te moeilijk word. Wij hebben geen longeercirkel, alleen een bak en een klein weiland, beide doen we gewoon met bovenstaande lint doormidden en je hebt een vierkantje waarin je kunt longeren.
bonny123 schreef:Eehhh akke, miss niet mijn bericht gelezen. Het gaat erom dat mijn paard met hoefbevangenheid weer een beetje gaat lopen. Ik ben niet op zoek naar uitgebreide vrijheidsdressuur oefeningen etc.
Ik heb vandaag mijn paard met 2 longeerlijnen en ik schuin achter laten lopen. Wel bitje in. Hij was erg braaf en voor t eerst leek hij er lol in te hebben (als ik gewoon met halstertouwtje naast m loop, lijkt hij alleen maar te balen).
Dus 1x per dag rondje aan t halster. 1x per dag met 2 longeerlijnen en 1x per dag klein rondje buiten. En over 2 weken heb ik een afspraak met een instructrice die mij kan helpen met dubbele lijnen en dan mag hij een drafje doen.