Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Daphne19 schreef:Bedankt voor de tips! Wanneer zou ik evt kunnen beginnen met longeren? Zo gauw die uitgegroeid is met een jaar of 4 á 5?
Daphne19 schreef:Bedankt voor de tips! Wanneer zou ik evt kunnen beginnen met longeren? Zo gauw die uitgegroeid is met een jaar of 4 á 5?
osanta schreef:te vroeg is het zeker niet.. ik mag zometeen met 2 2jarige merrie grondwerk en longeerwerk oppakken , de bazen van de 2paarden zitten al heel hun leven in de paarden wereld , en zeggen dat dit alleen maar goed is ! Jong geleerd , oud gedaan !
silvia58 schreef:osanta schreef:te vroeg is het zeker niet.. ik mag zometeen met 2 2jarige merrie grondwerk en longeerwerk oppakken , de bazen van de 2paarden zitten al heel hun leven in de paarden wereld , en zeggen dat dit alleen maar goed is ! Jong geleerd , oud gedaan !
Sorry dat ik het zeg.......maar dit slaat echt alles !
Wat een domme opmerking Jong geleerd is Oud gedaan !
Natuurlijk zijn er mensen die paarden heel jong gaan beleren, maar dat zijn mensen
die paarden meestal voor de handel hebben en het interesseert hun niet dat die dieren
op hun 10e jaar of zelfs nog jonger bij de slager terecht komen omdat er
van alles aan mankeert.
Een paard/pony van 2 jaar is nog een peuter waarvan de botten nog lang niet sterk genoeg zijn
om aan het werk te gaan. Juist longeren op een volte is heel slecht.
Van een kind van 4 jaar verwacht je toch ook niet dat ie wiskunde kan !
Jij bent nog maar 15 jaar en moet dus echt nog heel veel leren over paarden en dan met name
wat goed is voor hun gezondheid.