[AR] Ervaringen Pfiff mentuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Ervaringen Pfiff mentuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 11:43

Aangezien ik aan het rondkijken ben naar een vervangend betaalbaar tuig kom ik uiteraard meerdere merken tegen. Over het meeste zijn wel ervaringen te vinden, maar die van Pfiff niet.
Je ziet ze o.a. op Agradi.nl (http://www.agradi.nl/paarden/mennen/)

Wie heeft er ervaring met deze tuigen?
Zo ja, welk type was dat?

Keet

Re: Ervaringen Pfiff mentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:50

Zoals ik de Bertha tuigjes ken is de kwaliteit van het leer "redelijk" maar de pasvorm vaak belabberd.

De lemerij heeft ook leuke tuigjes te koop die redelijk betaalbaar zijn :)
Of kijken voor een tweedehands van Ideal of Zilco?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:55

Pfiff heeft een uitlopend assortiment, van goedkoop (kwaliteit + pasvorm minder) tot een duurdere kwaliteit (kwaliteit + pasvorm is beter).
Maar ook is het belangrijk om te kijken wat je doel is met mennen, want bij de Pfiff tuigen heb je bv alleen geschikt voor op de weg, maar niet het zwaardere werk.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:04

Ik heb een (bruin) Bertha tuigje gehad en ik moet zeggen dat het me heel erg meeviel.. ik heb hem destijds gekocht in de aanbieding om een pony'tje te beleren. Tuig zat haar goed (90/95cm en breed gebouwd) maar ik had wel moeite met de oogkleppen goed op zijn plaats zetten, ook kreeg ik ze niet heel ver 'naar buiten' gebogen.

Daarna heb ik hem gebruikt voor mijn ruintje van 1.06 (shet x welsh, redelijk smal gebouwd) en dat paste eigenlijk perfect, kreeg hem ook goed afgesteld. Alleen de oogkleppen kreeg ik nog steeds niet ver naar buiten gebogen, maar ik men vaak met mijn oogkleploze hoofdstel dus dat was geen probleem.

De kwaliteit van het leer vind ik juist weer wat minder, plekken zoals bij de broekriempjes waar vaak een 'lus' inzit daar begon het leer af te bladderen.. evenals de plekken op de leidsels waar ik ze het vaakst vast had. Het leer zelf is wel heel soepel en misschien dat als het wat beter onderhouden word (ik vette het niet heel vaak in) dat het leer zich op die plekken wat beter had gehouden. Voor de prijs die ervoor gevraagd word vind ik het best degelijke tuigjes :)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 12:14

Ik zoek een tuig waar ik in principe alles mee kan. Wel zo handig.

Elk zwaar/sterk mentuig van Pfiff hebben jullie ervaring mee?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:27

Ik kan geen ervaringen delen over Pfiff, maar wat ook een prima betaalbaar en oerdegelijk en robuust alternatief is, is Winner. Ik heb de mijne nu 3 jaar geleden z.g.a.n. gekocht en wordt 3 x per week gebruikt. Er is inmiddels één passantje los en wat lichte slijtage aan één van de lichtogen, maar je ziet nauwelijks dat het gebruikt is. Sterker, elke keer als ik het voor de wedstrijd invet krijg ik de vraag of ik een nieuw tuig gekocht heb :D .

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 13:40

Winner vind ik heel weinig over

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:43

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:47

Het berthatuigje heb ik gewoon marathons mee gereden, en het is nog steeds heel.
Onderhoud is ook belangrijk.

En zou even verder kijken dan agradi, want zelfs met de korting ben je daar meer kwijt dan bij veel andere. :)*

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 13:51

Ik wil ook niet per definitie bij Agradi bestellen, maar daar kwam ik ze tegen.

Winner valt voor mij af.

Ervaringen met Pfiff tuigen is echt wat ik zoek, vergelijken doe ik liever zelf aan de hand van jullie ervaringen en mijn wensen/eisen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:23

HTM schreef:
En zou even verder kijken dan agradi, want zelfs met de korting ben je daar meer kwijt dan bij veel andere. :)*

Helaas doen ze dat met heel veel artikelen, prijzen omhoog, net doen of je veel korting geeft...maar nog steeds duurder zijn.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:57

ik heb ook een pfiff tuig van agradi(concourtuig). Ik rij er nu 3jaar heel intensief mee en heb met
dit tuig zeker al 7shetlanders mee opgeleerd en is nog altijd (bijna) heel. Heb nu een pasantje van buiten-
singel laten vervangen. De strengen waren veel te lang en heb ik laten inkorten. ik heb maat mini op
een pony liggen van 93 en breed gebouwd en alles staat op het kleinste. Ze vallen wel ruim.

Nu ik aan mijn 2de menseizoen ga beginnen(samengestelde wedstrijden) heb ik een nieuw tuigje gekocht.
Ideal luxe marathon tuig volledig leer in maat mini en zit wel veel beter.

Om te beginnen vind ik de pfiff tuigjes heel goed, heb het zelf ook gedaan omdat ik niet
wist ofdat ik er wel verder mee ging doen maar heb nu toch voor ideal tuig gekozen.

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:48

roxy_ZharaX schreef:
ik heb ook een pfiff tuig van agradi(concourtuig). Ik rij er nu 3jaar heel intensief mee en heb met
dit tuig zeker al 7shetlanders mee opgeleerd en is nog altijd (bijna) heel. Heb nu een pasantje van buiten-
singel laten vervangen. De strengen waren veel te lang en heb ik laten inkorten. ik heb maat mini op
een pony liggen van 93 en breed gebouwd en alles staat op het kleinste. Ze vallen wel ruim.

Nu ik aan mijn 2de menseizoen ga beginnen(samengestelde wedstrijden) heb ik een nieuw tuigje gekocht.

Om te beginnen vind ik de pfiff tuigjes heel goed, heb het zelf ook gedaan omdat ik niet
wist ofdat ik er wel verder mee ging doen maar heb nu toch voor ideal tuig gekozen.

Da concourstuig is niet van pfiff maar van Imperial Riding

Je heb nog een tuig van pfiff het enkelspan vario
Miss is dat wat

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 18:49

Maar hoe is je ervaring ermee?

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:46

RDuijn schreef:
roxy_ZharaX schreef:

oei zal miszien hebben. tuig is in ieder geval van pfiff .

Miss is dat wat

RDuijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:16

RDuijn schreef:
roxy_ZharaX schreef:

Miss is dat wat

Ik heb dat concourstuig
Zat bij mijn sulky die ik kocht
Ik vindt dat echt geen lekker tuig.
Ik heb een menhoofdstel van het vario tuig
En dat vindt ik betere kwaliteit

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 00:35

Oke, meningen verschillen dus tot nu toe.
Krijg het idee dat ze best aardig zijn, afhankelijk van het type.