[FILM] Byoux counts on me

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

[FILM] Byoux counts on me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 11:16

Hallo lieve vriendjes en vriendinnetjes :)

ik ben in een optimaal humeur en wil jullie graag mijn trots laten zien waar ik tot midden in de nacht aan heb gewerk. Dus ehm, aanschouw.
Maar eerst nog even voorstellen.

Byoux is mijn Barock pinto ruin van 2 jaar (21 maart 2012). We doen het rustig aan op het vrijheidsdressuur gebied. Niks hoeft perfect al wil Byoux soms iets te enthousiast zijn. Al is dat eigenlijk alleen maar leuk soms. Maar goed, het is eigenlijk spelen en vooral veel rond rennen.
Helaas wou hij niet gaan liggen.. jammer maar helaas :(

Tips mogen. Kritiek enkel in opbouwende vorm. Moet wel leuk blijven :j

NikkivanOlst

Re: [FILM] Byoux counts on me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:25

Wat een leuk dier, ziet er gezellig uit!

Wel raad ik je aan tóch die spagaat nog even te laten, zeker omdat je het vrij ver vraagt. Bedenk dat het nog maar een puppie van 2 is, een spagaat is dan toch al vrij belastend voor een hoop in zijn lichaam... :)

Vooral leuke kleine dingen doen! Maar laat de fysiek belastende dingen gewoon nog even liggen voor als hij wat verder gegroeid is, des te meer heb je er later plezier van! :)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 21:04

Dankjee :)

Jaa, je hebt gelijk. Ik twijfelde er zelf enorm over omdat hij natuurlijk zelf al spagaten doet tijdens het plassen en ik heb geleerd dat je natuurlijke dingen wel op een commando kon zetten. Maar hij staat over het algemeen idd vrij wijd en ik vraag hem ook iets te wijd.

Ik wil hem gaan leren gapen omdat hij in deze warmte toch wel aardig staat te suffen en te doen en dus staat te gapen.
Probeer hem zo min mogelijk fysiek en mentaal te belasten :o Sommige mensen vragen nu al wanneer hij een hoofdstel krijgt, wat voor bit en dat het nu wel is tijd word dat ie daaraan gaat wennen. 8)7 Hij is nu amper een half jaar twee. Wil toch echt het beste voor hem, dus je hebt gelijk. Spagaat gaan we even lekker links laten liggen :j Thanks

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:41

Natuurlijk zijn een hoop bewegingen natuurlijk, maar piaffe/passage/steigeren etc kan ook uit natuurlijk gedrag voortkomen, en dat is ook nog niet goed :)

Een paard dat zelf iets in de weide uitvoert zal zijn lijf altijd anders gebruiken dan wanneer je het op commando gaat zetten :)

Goed bezig! :)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 22:08

Moet nog niet aan steigeren denken.. ben allang blij dat hij het niet meer aan de hand doet. Hij is zo dominant als de pest.

Klopt jaa hmm :')