Sturen met lange teugels..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caitlin_K

Sturen met lange teugels..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 20:56

Hoi!
Ik heb nogal een domme vraag.
Ik heb een shetlander merrie van nu 4 jaar. Ik wil haar beleren voor de kar, maar ze moet eerst de beginselen van de lange lijnen door hebben. Mijn iets ouders shet, heb ik zelf beleerd voor de kar, qua sturen, en uiteindelijk de kar erachter... Nu mijn vraag..

Mijn shetlander, de pony is kwestie heet Dante, snapt nou niks van het sturen. Logisch een onervaren pony, je gooit er een bit in, en je probeert te sturen. (ik heb eerst door de bak een hele tijd gewandeld met hoofdstel en toen buiten gewandeld met hoofdstelletje) dus het bit snapt ze opzich wel, alleen nu de druk als ze naar links of naar rechts moet niet. Het idiote is , is dat ik eigenlijk geen flauw benul heb hoe je dat nou leert. Bij mijn andere pony lukte het gewoon, maar nu ik een tegenstribbelende merrie heb is het natuurlijk niks. Hebben jullie tips en truucjes?

Natuurlijk gebeurt dit onder begeleiding van volwassenen en mensen met verstand van paarden, maar ik wil het toch echt zelf proberen. :)

groetjes.

eline10

Re: Sturen met lange teugels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:19

Wat doet ze precies als je wil sturen?
Gaat ze in verzet of begrijpt ze het gewoon echt niet?
Misschien is het verstandig om er eerst iemand naast te laten lopen.
Deze persoon kan dan wat kleine hulpen geven, en het voelt denk ik ook wel vertrouwder aan voor je shet.
Succes!

aman2002

Re: Sturen met lange teugels..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:37

Zoals Eline10 al zei: laat iemand er naast lopen die haar als jij naar links stuurt ook een beetje naar links duwt.

Ik hoop dat het lukt!

X my