Ik krijg het er niet in.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Ik krijg het er niet in.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:00

Hoi!
Ik doe met mijn shetlander Gijs vrijheidsdressuur en ze pakt alles heel goed op.
Maar ik krijg er 2 dingen gewoon niet in.. Het compliment en de klassieke buiging..
Het lukt gewoon niet.
Het compliment lukt alleen als ik zijn voetje naar de grond toe leid, maar alleen lukt het hem gewoon niet.

Heeft iemand tips voor mij ? :)

Manou_xxx

Re: Ik krijg het er niet in.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:03

Het best kun je misschien een keer een lesje nemen, want zo via de computer is het heel lastig te zeggen waar het probleem precies ligt. Heb je misschien iets meer informatie? Welke methodes heb je bijvoorbeeld allemaal al geprobeerd?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:03

Les nemen?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:06

Les nemen zal helaas geen optie zijn, ten eerste hebben we geen vervoer om daar heen te rijden, en ik heb geen geld daarvoor. :(
Ja wat ik geprobeerd, ik heb geprobeerd om zijn voet naar de grond te leiden, dat lukt ook wel goed. Maar hij doet hem daarna direct weer omhoog.
Bij klassieke buiging lukt het al bijna niet om zijn hoofdje naar beneden te krijgen

lalalauraaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:10

op nalanta.nl staan de kunstjes allemaal heel duidelijk uitgelegd, als het hierna niet lukt zou je altijd nog naar hun (Eva Roemaat & Jesse Drent) kunnen mailen, het mail adres staat onder het kopje contact (:

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:11

Belangrijk is dat je echt werkt in HEEEEEEEELE kleine stapjes.
Als hij zijn hoofdje ook maar iets omlaag doet, ookal is het maar een millimeter gelijk belonen!

mariek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:14

manou_xxx heeft gelijk, gelijk belonen ook al is het indd een mm!!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:15

Bedankt! :D

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:17

Geen idee waar ik dit vandaan heb maar:
Als je doet alsof je de hele dag de tijd hebt lukt het plotseling in een kwartier. Als je denkt dat het in een kwartier moet, lukt het na een dag nog niet. Kortom, neem de tijd :D.
Bij mij lukte compliment na pas een half jaar.. Eerst was het wat jij zegt ook alleen maar met je hand helpen. Handig is als je leert zn been op te tillen en dan wel in hoevenkrab houding (geen uitslaan dus). Als hij dat heeft (en hij staat in spagaat) kan je een snoepje tussen zn benen houden en naar achter doen. Als hij zijn been nog steeds omhoog heeft gaat het vanzelf :D