ik heb een verzorgpony en ik longeer haar af en toe als ik eens wat anders wil doen dan rijden maar zodra ik haar heb laten galopperen en weer terug naar draf doe gaat ze stil staan en draait ze zo dat ze recht tegen over me staat. ik laat haar dan gewoon weer door gaan. maar heeft iemand enig idee waarom ze dit doet? (ze is rond de 7 a 8 jaar en een new forest pony)
Waarschijnlijk gewoon een beetje uitproberen. Probeer er eens wat meer bovenop te zitten met je hulpen, zodat je de kans niet geeft om stil te staan. Dus terugnemen uit de galop, zorgen dat je er niet voor komt te staan en hou actief van achteren. (Korte reactie, ivm typen op mobiel)
ik probeer het wel om haar na de galop actief te houden met longeren, ze loopt verder heel netjes van zich zelf en lekker actief, maar na die galop denkt ze van: zo ik ben klaar en ze doet het steeds
Def
Geplaatst: 06-07-14 16:36
Waarschijnlijk sta jij te ver naar voren. Blijf achter de schouder van het paard anders maak jij met je lichaam een afremmend signaal.
Ik sluit me aan bij eerfere reacties, let op je positie tov paard. En mogelijk heeft zij ooit de link gelegd met " na galop ben ik klaar"...
Je kunt haar terug 'foppen' door vrij vroeg al eens te laten aangaloperen en daarna veel overgangen stap draf... zorg ervoor dat je telkens iets nieuws verzint als je zo'n slimmerik hebt die jouw 'patronen' snel doorheeft