Coördinatie etc. verbeteren van je paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Coördinatie etc. verbeteren van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 17:54

Hallo,

Met mijn bijrijdpaard Winston doe ik eigenlijk heel veel. Winston is een 13 jarige fjord met korte beentjes. Hij is erg veelzijdig. Sinds Maart rijden we bij de ponyclub waar we elke week met plezier heen gaan. Springen en Dressuur is al heel erg vooruit gegaan maar toch zit ik te denken aan dingetjes om dit nog meer te versterken.

Vandaag heb ik aan de hand een beetje gewerkt. Hindernisjes neergezet met de balk op het laagste gaatje en dan er overheen stappen & draven aan de hand. Ik merkte dat Winston erg "lui" loopt. Hij tikte het balkje er een paar keer af. Of dit komt door lompigheid of door het missen van coördinatie laat ik in het midden, ik wil alleen dit verbeteren.

Dus, wie heeft er tips/ oefeningen om de coördinatie van mijn paard te verbeteren? Ik kan natuurlijk sowieso balkjes en lage hindernissen neerzetten, maar op welke afstand kan dat het beste? Allemaal gelijke afstanden, of dit variëren tussen de balken? En pionnen, op wat voor afstand zet je die?
Ik zoek wel oefeningen die ik kan uitvoeren zonder dat ik er gelijk iets voor hoef aan te schaffen. Op den duur ben ik best bereid om iets te kopen, maar op het moment heb ik geen geld.

Ik denk dat dit ons in het springen en in de dressuur erg kan gaan helpen, als Winston leert zijn voeten beter neer te zetten. En natuurlijk, zal ook het vertrouwen groeien in elkaar.

Ik hoop dat jullie mij kunnen & willen helpen!

Groetjes,
Marjolijn

smurfje1

Re: Coördinatie etc. verbeteren van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:53

Gewoon blijven oefenen, met het lopen van balkjes krijgt ie ook een sterkere achterhand dus is super goed werk voor hem! Als die de balkjes aantikt en 'lui' loopt, is het gewoon een kwestie van zorgen dat die oplet. Succes +:)+