Leadrpe welke en waar ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Leadrpe welke en waar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 11:35

Om een lang verhaal kort te maken (mijne is te kort)

Waar kan ik deze het beste bestellen ?
Welke zijn fijn en ook welke lengte ?
En welke winkel hoef ik er niet lang op te wachten en kost het me geen klein fortuin ?

Thirza_99

Re: Leadrpe welke en waar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:22

Ik zou als je net begint met grondwerk een 12ft (3,5-4 m)leadrope kopen. Ik heb een gekocht bij equiplay. Ze hebben drie soorten. Ik heb de best quality. Ik zou voor de basic of best quality gaan en niet voor de budget (deze is minder duurzaam en eigenlijk te licht voor grondwerk). De leadropes zijn niet super goedkoop, maar van erg goede kwaliteit. Ik heb ook zo een van horsecharms gehad, deze werkte niet fijn (te licht) en was zo kapot.
http://www.equiplay.eu/equiplay2013/lea ... ality.html
http://www.equiplay.eu/equiplay2013/lea ... ality.html

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:31

Heb er 3:
1 van 4 meter, komt bij Epplejack weg www.ej.nl
1 van 4,20 meter, komt ook bij Epplejack weg
1 van 7 meter, deze komt bij agradi weg www.agradi.nl

Persoonlijk vindt ik de eerste 2 het fijnste in de hand liggen, qua leiden en oefeningen die je naast je paard doet.

die van 7 meter vindt ik prettiger om oefeningen vanaf een afstand mee te doen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 16:06

Net beginnen is het eigenlijk niet we gaan weer terug naar begin alleen dan wat anders.
Voorheen deed ik het grondwerk met een longeerlijn, maar heb afgelopen zaterdag het voordeel van een zware leadrope (zwaardere lijn) gezien dus vandaar ik nu een leadrope zoek.
De leadrope die ik heb komt minimaal zeker 2 meter te korten die zal een meter of 3 zijn denk ik ?? zo ongeveer ??

Hoe is eqiplay met verzenden en betalen ed ??
Vind ze nogal aan de prijzige kant....

ej kan ik ze niet vinden op de site :o

Agradi heb ik mijn bedenkingen bij om heel eerlijk te zijn ....
Ze zijn goed in stal benodigdheden maar dit soort dingen ....

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:14

massa's sites waar je ze kan bestellen :-)
aleashop.be
shop.glostahof.be
myhorsedream.be
shop.parelli.com
divoza.com
....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 16:34

Ja ik was ze ook allemaal tegen gekomen.
Maar welke zijn nu de goede!
En welke shops zijn te vertrouwen?
Ik ben inmiddels denk ik al zeker een kleine 100 verschillende versies van de 4,20 lijn tegen gekomen....
Ik heb niets aan die dunne dingen ed.
Het is ook niet zo dat ik hier in de omgeving even vlug een western shop oid in kan stappen om ook daadwerkelijk de lijnen in handen te hebben.
Dan weet ik wel wat ik moet hebben namelijk.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:41

Al deze webshops zijn betrouwbaar :j
Als het snel moet gaan moet je bij divoza zijn: vandaag bestellen is morgen geleverd.
Wat de kwaliteit betreft... tja, dat weet je pas het best als je er een getest hebt natuurlijk. Denk dat je als je bij parelli zelf bestelt, je wel gerust kan zijn dat je kwaliteit in handen hebt. Maar nogmaals, wat voor de één goed is, is voor de ander misschien minder goed.
Uit ondervinding weet ik dat de producten van FRA ook heel goed zijn (deze kan je via diverse sites bestellen).
Ik heb destijds 2 leadropes besteld bij glosta's shop. Zijn goede, dikke leadropes, redelijk zwaar en liggen goed in de hand.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 07:48

Als je de kwaliteit van je leadrope belangrijk vindt en graag een touw hebt met genoeg gewicht en een 'levend' gevoel, dan kan het eigenlijk nooit onder de 20 Euro zijn. Goedkope touwen worden gemaakt van een polyethyleen, wat lichter en goedkoper is, maar ook sneller slijt. Een duurder touw gaat langer mee en helpt je ook veel meer in het overbrengen van je signalen. Niet omdat je er harder mee kunt zwaaien, maar juist doordat je paard sneller verschil voelt tussen signaal en geen signaal. Het optillen van de leadrope is Veel duidelijker te voelen als deze iets meer gewicht heeft.

Inclusief verzenden kost een goede leadrope bij mij 32 Euro en hij gaat vanmiddag of uiterlijk morgen op de post.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:43

rommulus schreef:
Net beginnen is het eigenlijk niet we gaan weer terug naar begin alleen dan wat anders.
Voorheen deed ik het grondwerk met een longeerlijn, maar heb afgelopen zaterdag het voordeel van een zware leadrope (zwaardere lijn) gezien dus vandaar ik nu een leadrope zoek.
De leadrope die ik heb komt minimaal zeker 2 meter te korten die zal een meter of 3 zijn denk ik ?? zo ongeveer ??

Hoe is eqiplay met verzenden en betalen ed ??
Vind ze nogal aan de prijzige kant....

ej kan ik ze niet vinden op de site :o

Agradi heb ik mijn bedenkingen bij om heel eerlijk te zijn ....
Ze zijn goed in stal benodigdheden maar dit soort dingen ....

Dit is die van 4.20 M. deze gebruik ik zelf het meest vindt deze heel fijn: http://www.ej.nl/products/10000130/9620 ... DAARD+14MM

Deze is van 4m. heb deze in het blauw en is een wat dunner touw dan die van 4.20 m.
http://www.ej.nl/products/10000033/3730 ... S+HORSE+4M

die van 4.20m. gebruik ik elke dag weer, is namelijk ook mijn touw voor uit de wei/stal halen en vast zetten, en die heb ik inmiddels al weer 3 jaar in gebruik. is natuurlijk niet meer wit, maar geen slijtage.

tja, over Agradi hoor ik inderdaad wel eens negatieve recensies, maar bestel er gedurende 2 jaar ongeveer maandelijks er wat, en ik ben super blij met al mijn spullen. van voer tot aan kinkettingen, verzorgingsspullen en trainingsmateriaal.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:41

Als je een leadrope wilt hebben waar je lang mee doet en veel gebruik van zal maken, neem dan een 22ft finesselijn van Equiplay. Voldoende lengte, niet zo zwaar als een gewoon touw en ook handig als de bodem nat is. Daarnaast gaat het heel lang mee, zelf vind ik dit de fijnste leadrope

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:45

Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de leadrope van Clinton Anderson. Die van Parelli heeft een draaisysteem dat je echt niet meer loskrijgt als er zand tussen zit. Je kunt ook bij andere aanbieders voor bullsnaps gaan.

Ik zou zelf bij een paard waar je weer mee terug wilt naar de basis geen 22 voet lijn nemen, maar de gewoon de basis leadrope. Bij Clinton Anderson is deze 14 voet lang, dus je hebt net even meer lengte dan bij andere aanbieders.

En de clip

Afbeelding

te krijgen bij www.downunderhorsemanship.com

En alle waar is naar zijn geld. Voor een goede leadrope ben je wat kwijt ja.