Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Chantalla schreef:Je kan een sidepull neusriem bestellen of zelf maken. Deze kan je aan het bakstuk vastmaken.
ilangok schreef:misschien een touwhalster? je kan ook gewoon een halster om doen en teugels/halstertouw aan de zeikanten vastmaken, over een hoofdstel heb ik geen idee.
Chantalla schreef:Je kan je neusriem erover halen, mits je een losse hebt. Dan kan je het bit vervangen door de sidepull neusriem. Die kan je op dezelfde punten vastmaken als het bit.
Appelmoes_11 schreef:Om 'gewoon' ff bitloos te rijden kun je best even een stalhalster pakken en de teugels aan de onderkant bevestigen (dat werkt vaak duidelijker dan aan de zijkant).
Een touwhalster snijdt niet in het hoofd, maar het is niet gemaakt om op constant contact te rijden. Een sidepull of gekruist systeem zou misschien beter bij jullie passen, maar dat moet je aan je paard vragen.
FransienE schreef:Als ik het goed heb, kun je je teugels ook vastmaken aan de ringetjes van je neusriem.
Daar waar je hem normaal doorheen haalt om aan te snoeren.
Zou ik alleen wel even kijken hoe sterk deze zijn, zodat je niet zodadelijk je neusriem kapot trekt