Daarna opgehaald door een vriendin van mij en thuis wat dingen gedaan en de kinderen van school gehaald om vervolgens weer heen te rijden om de demonstratie bij te wonen die Adam gaf met mijn Festa.
Leuk te zien, omdat zij daar nieuw is en hoe dan ook een ander beeld geeft dan de 7 paarden die daar op de quinta wonen en dus op hun eigen vertrouwde plek aan het werk zouden zijn.
Adam heeft eerst kennis gemaakt met Festa, die meer ook had voor de kudde en die middag ook spontaan behoorlijk hengstig was geworden, maar na 10min kwam ze toch naar hem toe en volgde braaf zijn voetsporen. Festa is een paardje die alles maar laat gebeuren, alleen het hoofdstel omdoen vindt zij niet leuk, eenmaal om gedaan is het ook goed. Problemen in de mond zijn al uitgesloten door de dierenarts en ook Adam denkt dat dit niet het probleem is. Nu komende dagen uitvinden waarom ze dit niet leuk vindt.
Adam werkt op een manier die mij aanspreekt. Hij dwingt een paard niet, maar vraagt iets te doen. Zo ook een zadel opleggen…als Festa haar gedachten niet bij hem heeft kan hij zo een zadel opleggen, maar hij wil dat zij de aandacht heeft bij wat hij vraagt en haar de keus laat om wel of niet weg te stappen bij het willen opleggen van een zadel. Loopt ze weg, dan vraagt hij als het ware om dit wel te mogen doen, en zo op bepaalde manieren er achter te zien te komen waarom ze iets wel of niet prettig vindt wat er van haar gevraagd word. Het is lasig omschrijven…maar denk dat je wel een idee kunt krijgen….. Vanavond was het enkel grondwerk. Morgen ochtend en middag krijg ik persoonlijk les.
Mocht iemand vragen of opmerkingen hebben dan graag… hoe meer ideeen hoe beter, dan kan ik er over na denken en dit vragen.
hieronder de foto's van vandaag...rit erheen, aankomst en demonstratie....

hallo, buren, hier ben ik!!

oeh, die is leuk!

Festa is een jonge merrie van amper 6 die drachtig bleek toen wij haar hebben gekocht. Ze heeft 9 maand niks gedaan en was na het veulen veel te dun. Ze mag extra bespiering achter erbij.. ik weet het