Hi, Afgelopen weekend ben ik bij een western wedstrijd geweest en helemaal geinspireerd geraakt over de oefeningen die ik daar heb gezien met balkjes. Zij gebruikten daar van die zachte balkjes.
Dus thuisgekomen op zoek naar balkjes. Bij ons op stal liggen 2 volledig doorgerotte balken, das wel zacht maar ze zijn gewoon niet meer bruikbaar. Dus jullie begrijpen al, als ik oefeningen wil doen met balken mag ik ze zelf aanschaffen.
Leuk, maar ik zit er ook niet zo op te wachten, want bij ons op stal wordt buitengereden of dressuur gereden en niemand wil meebetalen (want wij gebruiken ze dan toch niet).
Nu ben ik op een alternatief gestuit en ik vraag mij af of iemand ook al op het idee is gekomen en of het werkt.
Het heet zwembadnoodles... Kost weinig (voor 3 euro heb je al zo'n noodle gekocht). Weegt niets dus springruiters hebben hier niets aan, maar als je ze op de grond legt met een verzwaring, zodat ze blijven liggen.. ?? Ze zijn 1.60 dus je kan er best een vierkantje van maken of achterwaarts tussen 2 (of meer) balkjes..
Ben benieuwd of iemand dit al eens heeft geprobeerd en of het werkt?
Ha die ken ik wel, die hadden we altijd in het speelkwartiertje na zwemles Leuk verzonnen, dat wel. Maar of het werkt vraag ik me af? Wat ik me kan herinneren van die dingen was namelijk dat ze nooit echt recht waren of recht te krijgen (dus door te buigen). Ze waren altijd licht gebogen, dus ik vraag me af of ze wel recht genoeg zijn om echt te gebruiken. Dus ik zou het niet weten eigenlijk... maar misschien dat het wel lukt met een verzwaring. Maar ik zou het echt niet weten eigenlijk.
Maar denk je dat er perse zachte balken nodig zijn? Ik bedoel, gewone houten balken of springbalken zijn toch prima bruikbaar? Lijkt me niet dat het de bedoeling is om er op te staan, en licht aantikken zal vast niet zo schadelijk zijn want gewone balken worden ook vaak genoeg gebruikt.
Misschien is een goedkoper alternatief simpele houten balken? Kan je vast wel ergens goedkoop op de kop tikken, van die balken die je ook voor in de tuin of weet ik het kan gebruiken. Ze hoeven niet eens heel netjes afgewerkt te zijn, je kan ze ook zelf schuren.
Ik vraag me af hoe dat gaat als het een beetje waait, die dingen zijn zo licht, ik denk dat ze alle kanten op gaan. Wel goeie schriktraining
capopjekop
Geplaatst: 03-06-14 18:16
Houten balken lijken me toch minder omslachtig dan die noodles die jij bedoelt. En balken hoeven helemaal niet zo duur te zijn. Wij hebben gewoon weidepalen gehaald voor een paar euro per stuk, de punt eraf gezaagd en ze geschuurd en geschilderd. Voor nog geen 150 euro hadden we 4 staanders, lepels en balken.
Voor grondwerk kan je ook alternatief de "Dualgassen" (bestaat daar al een nederlandse vertaling van?) van Michael Geitner nemen. Opgevuld met stro blijven die goed liggen.
Almighty
Geplaatst: 04-06-14 08:46
of pak gewoon een paar goede recht takken uit het bos? Paarden zijn heus wel voorzichtig en weten dat iets hard is of niet:) Teminste de mijne weet dat. Die weet vaak ook dat iets vast zit of niet;)
takken uit het bos vind ik geen optie.... (wel goedkoper dan de dualgassen: http://www.nedlandic.nl/springbalken/71 ... -soft.html) Die dualgassen kosten 34,00 per stuk.. dan kan ik nog beter kunststof springbalken kopen die kosten 15,00 per stuk