[AR] Snel vraagje dressuurwedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara1991

Snel vraagje dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 23:14

15 juni rij ik mijn eerste aangespannen dressuurwedstrijdje. Uiteraard heel veel zin in, maar ook nog wat onduidelijkheden/onzerkeheden.

Als ik de proeven doorlees zie ik bijvoorbeeld A - B of A - E binnenkomen, waar er bij ohz normaal A-F-B of A-K-K binnenkomen staat. Betekent dit dat ik die hoek als het ware gewoon af moet snijden? Of moet je in tegenstellen tot ohz in de B letterlijk de baan binnen rijden bij A?

Ik heb gezocht, maar kon het antwoord hierop niet echt vinden.

Verder zijn alle andere tips welkom! Alvast bedankt +:)+

lanouska

Re: Snel vraagje dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 23:27

Je komt letterlijk de baan binnen bij A en rijdt naar B je komt dus schuin binnen. als je binnen zou rijden zou je de bocht afsnijden.

Nijbro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 23:30

Dit betekend dat je schuin binnen moet komen en echt van a naar b moet rijden of a naar e. Dit is dus een schuine lijn. TIP rij niet om het bordje a heen maar ga er voorlangs zodat je het paard of pony niet hoeft om te stellen en meteen een rechte lijn rijd. Succes

marina62

Re: Snel vraagje dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 21:21

Je rijd direct van A naar B/E dus je maakt een schuine lijn. Je volgt dus NIET de hoefslag van A naar B/E