Binnenkort krijg ik mijn Lemerij tweewieler voor mijn shetlander geleverd. Nu heb ik er een Ideal Eurotech tuig bij besteld met Hollandse veiligheidslichtogen / beweegbare draagriem. Dit blijkt bij Eurotech echter niet te bestaan, alleen met brancardbeugels. Volgens hen is dit geen probleem en kan dit prima met een tweewieler. Is er iemand van jullie die ook een Ideal Eurotech tuig heeft en hiermee rijdt met een tweewieler? Ik heb zelf geen ervaring met mennen en ga straks pas met lessen beginnen dus weet echt niet wat ik nu moet geloven, heb hier op Bokt immers gelezen dat een beweegbare draagriem met hollandse lichtogen bij een tweewieler veel beter is. Maar ook de instructeur waar ik vorig weekend een basiscursus mennen heb gevolgd, zei net als de Lemerij dat het niet zoveel uitmaakt...
Er is een centraal topic waar je deze vraag kunt stellen [AR] [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic . Zover ik weet kun je met een tweewieler alleen een tuig met een beweegbare draagriem gebruiken, want anders kan die niet goed in balans hangen.
Gem
Geplaatst: 02-06-14 08:17
Maartje, het is geen sulky-vraag maar een tuig-vraag.
Kaat: misschien kun je hier in de FAQ al het antwoord vinden. Verder geen ervaring mee.
Ik hrb geen beweegbare draagriem n vind dat ook niet nodig bij een lichte tweewieler. Mijn ervaring is wel dat een tweewieler moeilink in balans te krijgen is met brancardbeugels omdat het lamoen er niet in kan zweven. Ik zou het niet doen
b485
Geplaatst: 02-06-14 09:46
Eurotech heeft ook een schoftje met beweegbare draagriem. Heb het zelf ooit eens aan Ideal gevraagd en bevestiging gekregen via mail. De Lemerij zal het misschien niet bij hen op voorraad liggen hebben, maar ze kunnen het wel bij Ideal bestellen.
Een beweegbare draagriem is handig/comfortabeler omdat de riem dus mee kan bewegen.