gister heb ik voor het eerst met dubbele lijnen gewerkt met mijn verzorgpony, dat ging wat rommelig omdat het de eerste keer was en de halve bak onder water stond. Maar aangezien het wel succesvol was, ben ik vandaag verder gegaan (gelukkig was de bak alweer stukken droger)
Sharante is ondertussen een 13 jarig arabier en ik verzorg haar al zo'n 2,5 jaar

En afgelopen week las ik weer ergens iets over dubbele lijnen en begon dat idee een beetje in mijn hoofd te spelen, dus gister heb ik het gewoon geprobeerd (Sharante kent dubbele lijnen al van vorige verzorgsters)
In het begin vond ik het heel rommelig, maar toen ik het eenmaal door had ging het prima. Het enige wat ik vervelend vind is 2 lijnen vasthouden én een zweep, die zweep is dan ineens heel zwaar, maar zonder is geen optie aangezien ze liever lui dan moe is

aangezien ik nog niet zo handig ben en Sharante een onhandige brokkenpiloot kan zijn, heb ik de lijnen heel simpel vast gemaakt en ook de buitenste nog niet achter haar langs laten gaan...
Zelf ben ik tevreden over hoe ze liep en vond ik het vooral fijn om te zien hoe ze reageert op alle hulpen. Omdat dat heel anders is als je er op zit. Alleen reageerde ze wat trager op mijn stemhulpen dan normaal, maar dat komt wel weer.
Net als gister heb ik mijn telefoon (deze keer wel met goed beeld) op de bakrand gezet, zodat ik niet alleen tijdens het longeren zie hoe ze reageert, maar thuis ook rustig alles kan bekijken vanuit een andere hoek. Dus genoeg over de ontwikkelingen van de afgelopen tijd en over naar de beelden. Speciaal voor de mensen die er niet van houden om filmpjes aan te klikken (onder ander ik zelf), heb ik even wat screenshots gemaakt

foto's staan min of meer op volgorde
1. we beginnen lekker linksom, aangezien ze daar iig aan de longe wat makkelijker loopt

2. maar ook rechtsom pakken mee

3.

4.

5. en we pakken ook de galop lekker mee

6.

7.

8.

9.

10.

11.

en een filmpje
dit was het longeren half maart

tips zijn welkom, maar ik zou het wel fijn vinden als je er rekening mee houdt dat het pas de 2de keer was.