Ik zou graag volgende jaar in de paasvakantie of zomer een meerdaagse doen met mijn paard, koets en groom (gezelschap).
Nu ben ik aan het nadenken hoeveel kilometer we de ritten kunnen maken en hoeveel dagen na elkaar je maximum kan mennen.
Het zou gaan om tinker ruin (volgend jaar 8 ) en een recreatie marathon koets. Bagage basic enkel het geen echt nodig is.
Zelf had ik al gedacht aan 25km per dag, 4dagen van de 7 (met tussendoor pauze). Zou enkel graag weten wat jullie er over denken. Hoeveel dagen men je maximum na elkaar in dit geval...
De ritten worden hoofdzakelijk verhard vrees ik, waar mogelijk neem ik wel eens een onverhard stuk. Enkel stap en draf,
paard word op conditie getraind tegen dan voor de wagen. De conditie onder het zadel heeft hij zeker al voldoende. Ik ga hem dus zeker niet over vragen.
Ik zou als het mogelijk is met een pauze werken tussen in.
Ik kijk al vroeg ik weet het maar heb liever dat we er beiden klaar voor zijn dan dat ik kort op voorhand maar kijk. Ik moet ook nog zien voor route's, logeeradressen enzovoort tegen dan... en het gaat sneller dan je denk altijd.
Bedankt voor het lezen en hopelijk de tips en opmerkingen.