[AR] Oefendag leerlingen via KNHS Renswoude DJ doet mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Oefendag leerlingen via KNHS Renswoude DJ doet mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 21:57

Sorry mods, ik heb 1 foto teveel geplaats deze kan niet missen hoop dat jullie dit voor 1 keer vergeven. :list: :o

Vorige week had ik me opgegeven voor iets in Renswoude wat gisteren plaatsvond. Het was op een oefencros terrein waar voor elk type in de paardensport wat was, van springen tot cros tot jacht tot mennen. Een stalgenootje tipte me en tja ik dacht ik geef me gewoon op en zie het wel.... Wedstrijden wil ik even niet omdat concentratie niet goed gaat en mijn lichaam even moet herstellen van een ingreep. Maar een lesje kan nooit kwaad toch ?
Ik ben zo onwijs blij dat ik me had opgegeven, ik heb genoten en had me plezier weer helemaal terug.
DJ was als nooit tevoren helemaal blij onuitputtelijk en echt het mannetje. Wat nou grote tuiger ? wil jij mij inhalen ? Ik zal je mijn flinke draf even laten zien! We hebben zo'n 1,5 tot 2 uur gereden in de hitte en hij was amper bezweet.

Henk Delen gaf mij en een andere mennen les. Hij zit al 40 jaar in de sport en heeft erg veel behaald. Momenteel is hij wat ouder en doet het rustiger aan.
Hier legt hij het plubliek het een en ander uit over tuig en afstellen van de wagen.
Afbeelding
Mijn gevoel werd bevestigd mijn beide hoofdstellen van Ideal zitten niet goed bij de oortjes en keel. Wat tips en een grote smile op mijn face omdat ik het al wist en het bevestigd werd. Hij noemde me een merk waar het op maat gemaakt werd de kosten zouden zo'n 250 zijn, waarop ik rap antwoorden op hij dan me sponsor was ? Veel gelach vanuit het plubliek. Maar ik weet waarnaar ik opzoek moet, en toevallig ken ik iemand die iets heeft wat ik wil proberen, dus dat gaan we in de maand Juni eens even doen. <<) (Tamara jij bent de sjaak!!)
Afbeelding

Ik moest wat rondrijden samen met een ander en omstebeurt kregen we tips, iedereen (best wat plubliek!) vond het een ontzettend gave pony, veel power hier en daar zijn praatjes en ik zat te glunderen. Ja dat is de mijnes!!
Afbeelding
DJ kruipt snel wat diep, dat komt door zijn lage halsinzet, dikke en in combi korte nek het wat hoger lopen kost meer kracht en met de tijd komt dat er zeker wel met wat les!
Afbeelding

http://i57.tinypic.com/2d0goyh.jpg
Henk zei geef de hoop niet op laat de wereld praten, je moet 1 ding loslaten andere en dan kom je er wel. Nou Henk ga ik zeker doen.
Bedankt voor de tips ik heb er zeker van geleerd. Of moet ik zeggen WE?!
Afbeelding

Ik was wat aan het stuntelen op de lijn en Henk Delen vroeg of hij eens mocht, hij had eerst even ruzie met Died want hij moet erg wennen een ander handje eraan. Nadat hij lekker liep dacht hij we kunnen wel de poortjes door.
Afbeelding
Maar DJ deed net als bij mij als een springerige jonge pony de poortjes passeren. Daarna op een andere manier gaan rijden en tips gekregen. Met die tips ging het echt een heel stuk beter! Erg leuke instructeur. Ik plaats de foto er gewoon bij omdat het voor mij en DJ een leer moment is, en tja je kan niet altijd uit het mondje blijven hoe vaak je ook zou willen.
Afbeelding
De vaardigheid, was dus een lijn met allerlij kronkels. Je moet er recht insturen maar omdat DJ dus zo flexibel is en het me in het begin niet foutloos lukte kreeg ik nadat Hen khad gereden tips... Los op rechts en buiten aanhouden. Daarna was ik foutloos.
Insturen op de volgende poort:
Afbeelding
Andere leidsel er weer bij en ja hoor we gingen goed!
Moet zeggen dat de poortjes ook wel gemeen dicht op elkaar stonden.
Afbeelding

Eerst weer rustig aan het water laten wennen, het duurde even voor hij erin wilde dus ik wilde eerst rustig rond stappen.
Het is een pony die je vertrouwen moet geven anders doet hij niks voor je.
Afbeelding
Nadat ik deze gang terug zag op me foto's moest ik even knipperen, hier gaan we naar toe trainen. Maar tijd zat!
Afbeelding
Eerste pasjes gas hij werd blij!
Afbeelding
Tijd voor echt gas!
Afbeelding
Een ruige blije pony greeg er geen genoeg van allebij, we zaten ompleet onder de spetters en stonken lekker. <3
Henk genoot van ons. En ik moest van hem dat meisje achterop helemaal vies maken haha. }:0
Afbeelding

En nog een keertje dan...
Afbeelding

Toen lekker uit stappen, mijn moeder die slecht ter been is terug naar de auto gebracht en kar en pony gekoeld.
Pony wilde niet gekoeld worden, de kar is weer mooi schoon. +:)+
En tuig is vies, even een pennykindje zoeken die in ruil voor een ritje schoon wil maken. :r :)* :')

Rete trots op mijn pony. Op mijn ouders die klaarstonden en op de mensen die dit waar maakte.
Dat waren namelijk scholieren die voor hun school zo'n dag via het KNHS moesten organiseren!
Ik kan niks anders zeggen dan dat ze het top hebbben georganiseerd. En een lesje van Henk wil ik wel vaker.

don110Jarig

Re: Oefendag leerlingen via KNHS Renswoude DJ doet mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:03

Ziet er super leuk uit lot, topteam zijn jullie! :) :) :):)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 23:55

Ik kreeg nog 2 fotos van een bokker die in de organisatie zat. :D
Afbeelding

Afbeelding

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:13

Wat is hij toch stoer! Jullie gaat echt met sprongen vooruit!! +:)+

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:27

Heb zelf niets met mennen maar wat een leuke, stoere pony !! :D:D Lekker blijven trainen en genieten van je kanjer !!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 00:29

Bedankt. :D :D :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 00:32

Ziet er echt top uit, blij mens en nog belangrijker een blije pony! :D
(Die ook nog eens heel gaaf loopt)

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 01:05

Ziet er echt top uit hoor! Wat doen jullie het toch goed samen :D

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:26

Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad Lot! De foto's zien er echt super leuk uit, met veel plezier erin! :)
Lekker door blijven trainen met je topper!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 20:51

THNX. :)

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:07

Ziet er goed uit!
Ben benieuwd wat er niet goed was aan je hoofdstellen en wat je beter anders kunt hebben?