Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nachtlampje schreef:Ik vind de benaming van "na een paar rukken" en "met een goede ruk" zo enorm grof en bruut overkomen.
Als jij het idee hebt dat het bit te scherp is, snap ik al helemaal de combinatie niet. Te scherp bit + "een goede ruk geven"?
Verder denk ik dat jij met je gevoel beter in de goede richting zit. Eenmaal een scherper bit ga je moeilijk nog terug naar een zachter of dikker bit. Een paard hardt zich ook om al die klappen op te vangen in zijn mond, en al helemaal als we het over "rukken" hebben.
Probeer het gewoon een keer uit, kijk wat je paard doet met een zachter of dikker bit, misschien zelfs enkel/dubbelgebroken. Als dat het beste werkt, waarom niet.
nine1987 schreef:Ik denk eerder dat het tijd is voor andere instructie, dan een ander bit..
Citaat:Nu heb ik van de week mijn eerste les met ze gereden op de menvereniging
janouk schreef:Buiging, aanleuning en nagevelijkheid komt vanuit het lijf. Dat los je niet op met scherper zetten.
Trainen aan de hand om spieren in het lijf soepeler te maken en het achterbeen sneller, danwordt hij vanzelf lichter in de aanleuning.
Wij hebben zeemleer om de stang. Veel fijner voor het paard omdat het natter blijft.
Met siliconen krijg je brandplekken in de mond als het paard onvoldoende speekselt.
loveidefix schreef:Heb je de mogelijkheid om ze ook zonder elkaar te trainen voor de wagen? een-span dus? Hiermee zou je denk ik veel kunnen oplossen omdat je het linker paard dan net wat anders kan aanpakken dan het rechter paard. Rechter paard heeft verder geen ''moeilijkheden''?
janouk schreef:Zeemleer haal je in de supermarkt of huishoudwinkel, blokker.
Stuk afknippen en met stevig fpdraad vat naaien. Vooral vingerhoed gebruikenwant het is pittig prikwerk. Een ronde naald, ook bij blokker, werkt het gemakkelijkste. Naad naar achteren
Nachtlampje schreef:Als ik jouw twijfels zo lees, zou ik liever voor geen les gaan dan voor deze instructrice. Er moet toch een andere oplossing zijn? Andere menvereniging, iemand aan huis/stal laten komen, iets?