wat is jullie raad hiervoor?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
max66 schreef:mijn dochtertje wil ons paard ook wat trucjes leren, maar hoe doe je dat! Ze wil bv dat paard de voorbenen kruist als zij dat ook doet, of paard een buiging laten maken.
Ik heb echt geen idee (me er ook nooit in verdiept moet ik zeggen) hoe je zoiets aan kan leren. Tips?
max66 schreef:mijn dochtertje wil ons paard ook wat trucjes leren, maar hoe doe je dat! Ze wil bv dat paard de voorbenen kruist als zij dat ook doet, of paard een buiging laten maken.
Ik heb echt geen idee (me er ook nooit in verdiept moet ik zeggen) hoe je zoiets aan kan leren. Tips?
VisibreTeam schreef:max66 schreef:mijn dochtertje wil ons paard ook wat trucjes leren, maar hoe doe je dat! Ze wil bv dat paard de voorbenen kruist als zij dat ook doet, of paard een buiging laten maken.
Misschien even onder begeleiding van een instructeur doen? Ook in VD kan een hoop misgaan, zeker als je een jong iemand het laat doen gewoon bij het begin beginnen
Beginnen met voerweigeren en targetten, en van daaruit kun je verder werken
(kun je vinden op http://www.visibreteam.nl onder vrijheidsdressuur)