Loswerken met 2 paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ninietje_x

Loswerken met 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 20:47

Hoihoi *\o/* (mag verplaatst worden wanneer het niet goed staat)

Ik heb 2 verzorgpony's die samen op een paddock staan. Gisteren heb ik voor het eerst met hen in vrijheid gewerkt en het ging echt super, zowel apart als samen (behalve dat de ene nogal lui is en soms aan de kant gaat staan gapen :') ). Nu had ik gedacht verder hieraan te werken, maar dan met de 2 samen.
Weet er soms iemand een paar oefeningen (grondwerk) om met meerdere paarden te doen (liefst in vrijheid)? Ik wil nl. niet dat het saai voor hen wordt en ze zich gaan vervelen, maar dat ik net ten volle hun aandacht krijg en het leuk blijft.

Alvast bedankt!

ninietje_x

Re: Loswerken met 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 18:20

Ideeën voor met 1 paard rijdend en de andere meeleiden zijn ook altijd welkom.

catootjeenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:38

Super cool! lijkt me heel gaaf om te zien en ook best lastig om twee paarden tegelijk te trainen.
Ik weet niet echt speciale oefeningen maar je zou kunnen proberen om te springen of te slalommen.

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 20:53

Springen gaat niet, want één van de twee heeft vorige zomer een spierscheur gehad... Ondertussen wel weer goed met hem, maar nu last van artrose... Om ongelukken te voorkomen, ga ik dat precies toch niet doen haha, maar toch bedankt.
Is inderdaad wel leuk, ik ben nu zover dat ze me samen volgen, dit doen ze soms (uit zichzelf) naast elkaar, dus dat is leuk om te zien :D . Ik zou eigenlijk zover willen komen dat ze naast elkaar in een cirkel rond mij lopen, zoals je bij de two lazy saven ranch soms ziet. Waarschijnlijk is dat niet voor mij weggelegd haha, maar ik kan het proberen. :j

Slalommen is wel een leuk idee enkel... heb ik geen paaltjes haha :o

catootjeenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:19

Nee dat is niet handig dan.
Maar op een cirkel moet wel lukken toch, als ze het eerst allebij appart kunnen moet het samen uitijndelijk ook lukken toch?
Of denk ik nu heel simpel

ninietje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 11:03

Ja, normaal moet dat wel lukken, het probleem is alleen dat ze naast elkaar moeten blijven lopen en niet verwisselen van plek of achter elkaar gaan lopen haha.
Eén van de twee is ook aan één oog blind, dus moet ik zien dat de andere altijd aan zijn ziende kant staat.

Liefst gebruik ik hier niets van hulpmiddelen voor, misschien in het begin eventueel een stick om aanwijzingen te geven.