Help paard staat niet stil

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paardekid

Help paard staat niet stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 12:08

Als ik naast mijn paard loop om vanaf de grond te trainen heeft het geen respect meer voor me. Het loopt me omver, trekt en wil helemaal niet stil staan. Het paard is 2 maanden geleden onhandel baar verklaart maar het is een prachtig jong paard goed bloed en heel loyaal tot je veel van hem gaat vragen. Ik kon het niet over mijn hard krijgen om hem naar de slacht te sturen, al helemaal niet omdat de mensen er zelf voor hebben gezorgd (denk aan : met zweepjes zijn box binnen gaan omdat ze bang voor hem zijn) ik ben met het paard begonnen samen met mijn moeder (ze heeft een studie naar rechtrichten gedaan ). helaas ligt mijn moeder in het zieken huis en ik mag het paard nu niet laten vallen ik moet door gaan. Ik zou willen vragen of jullie tipsy hebben om mee te beginnen.

Alvast heel erg bedankt
Mvg Milou

P.s. Ik heb dislexy dus sorry voor eventuele spel fouten

HorseTopShop

Re: Help paard staat niet stil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:10

Je bent 12. Ik denk niet dat je hier zelf mee moet gaan prutsen.

paardekid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 12:18

@HorseTopShop sorry voor de verwarring ik heb zelf geen acc dit is die van mijn zusje

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:30

Dan nog niet zelf gaan prutsen ;)
Als je niet weet hoe je, iets als niet stil willen staan en door je heen lopen, op moet lossen, kan je beter helemaal niks doen. Of hulp zoeken van iemand die er verstand van en ervaring mee heeft.

paardekid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 12:40

Je weet mijn achter grond niet dus daar zou ik niet over oordelen ik heb hier van boktmarkt al 3 trainers gevraagt bij geen een is het gelukt het gaat steeds beter het paard kan heel goed rijden en als ik er op zit perfect ook stil staan gaat heel goed als ik er op zit hij kan echt bijna alles maar als je op de grond staat ... Toch bedankt voor de moeite

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:45

Dus jij kan vreselijk goed met paarden omgaan en verwacht nu dat de gemiddelde bokker je helpt met een serieus groot probleem waar trainers al niet bij kunnen helpen?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:45

Heb je het aan trainers gevraagd of prutsers die zeggen dat ze trainers zijn? Groot verschil namelijk.

Vind iemand die goed is met (natural) horsemanship en vraag of diegene wil helpen. Ik weet nog wel iemand voor je die hier ook les in geeft.

Ik ben het eens dat je vooral zelf niet moet gaan prutsen, buiten het feit dat je er niets mee op schiet kan dat zelfs gevaarlijk worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:47

Mijn idee. Paard op de wei laten staan tot je moeder weer kan helpen voordat jullie beide in het ziekenhuis liggen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:48

Misschien is een workshop grondwerken iets voor jullie.
Er zijn ook instructeurs die aan huis komen voor natural horsemanship of iets in die richting.

Hier op Bokt zijn er vast wel mensen die weten wat een goede is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:51

Waarom was je 10 minuten geleden 13 en nu 15?
Hebben jij en je zusje allebij dyslexie?
Een account van iemand anders gebruiken mag trouwens niet.

paardekid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 13:24

Ik heb nooit gezecht dat ik 13 ben

paardekid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 13:27

Als ik een trainer kent of een op een site kan vinden kan je dat veel beter vertellen dan dat je nu hier gaat zeggen wat ik allemaal fout doe

paardekid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 13:28

Inplaats van ik - je

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:33

Laat paard maar gewoon even op de wei staan tot je moeder weer beter is. Je hebt er niks aan als jij ook in het ziekenhuis komt.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:33

Haha er is hier nog niemand geweest die heeft verteld wat je allemaal fout doet. Er is alleen advies gegeven dat je niet zelf bezig moet gaan omdat je duidelijk daar de kennis en ervaring niet voor hebt.

Zoals ik eerder zei: ik ken wel iemand die daar goed mee is. Als je geïnteresseerd bent moet je maar even een PB sturen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:34

paardekid schreef:
Ik heb nooit gezecht dat ik 13 ben

Typefoutje dan?

paardekid schreef:
Okey ik ben nu bijna 13 !

Kan je tante die alles over natural horsemanship weet niet helpen? Die is inmiddels vast niet meer op vakantie toch?

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 15:38

Ik neem het met een korreltje zout, maar goed.

Zoek idd hulp, maakt niet uit of degene die je nu al hebben geholpen het niet gelukt is. Zoek dan gewoon andere mensen die je willen helpen, want wie niet waagt die niet wint.

paardekid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 19:38

Ik had al laten weten dat dit niet officieel mijn acc is ik ga snel een eigen aan maken mijn zusje is op dit moment namelijk wel 13

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:41

Maar dan hebben jullie toch nog steeds dezelfde tante?
Kan die niet helpen?

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 00:09

Maakt niet uit dat dit niet officieel jou account is. Vind het een penny-achtig gebeuren, met een soort van pony redden avontuur. :+

Maar nogmaals, zoek hulp. En blijf hulp zoeken. Rome is niet in een dag gebouwd. En zoek misschien idd weer contact met je tante?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 01:14

Mijn pony is één keer hardhandig afgestraft (met een vuist in zijn buik gestompt) en heeft daarna nooit meer lopen vervelen in de omgang. Natuurlijk zeg ik niet dat dat de manier is. Ik zou als ik jou was goede hulp vragen aan iemand die verstand heeft in het omgaan met jonge paarden, maar wel een goeie (om het zomaar te zeggen) als je het echt op wilt lossen moet je er wat voor over hebben.