Gekke vraag mischien maar ik stel hem toch maar. We zijn met onze twee paarden sinds kort aan het spelen met een grote bal. Als een schriktraining en als ontspanning. Onze Tinker vindt het duidelijk leuk en loopt met veel plezier tegen de bal aan. Onze Haflinger vond de bal in het begin enorm eng. Maar door rustig door te gaan en hem flink te belonen als hij er eens toch tegenaan liep gaat dat al veel beter. Hij duwt nu tegen de bal aan met zijn neus en loopt af en toe tegen de bal aan en schrikt dan niet meer. Sinds een paar dagen geeft hij de bal 'kopjes'. Hij wrijft dus met zijn hoofd tegen de bal. Volgens een stalgenoot is dat niet goed omdat dit een voorteken van willen dekken is. Wie o wie weet hier meer over?
Lijkt me onzin, maar ik zit dan ook niet in het fokcurcuit. Het zou me dan eerder een dominatie of onderdanigheids kwestie lijken maar ik denk dat ie gewoon speelt
stitchlover
Geplaatst: 14-05-14 22:13
Wat een onzin zeg. Ik laat mijn paarden al zeven jaar met een paardenvoetbal spelen en die schoppen en koppen hem vooruit. Nog nooit is er eentje op gesprongen, en al zou hij het doen wat is daar zo erg aan?