Piaffe.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suzannevos

Piaffe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 19:01

Hallo allemaal! Ik rijd met mijn pony D pony dressuur, afgelopen half jaar heb ik extra les gehad en dat heeft me ontzettend verder geholpen!
Schouder binnenwaarts, galopswissel, wijken, terug uit gaat allemaal super!
Nu neem ik eens in de 2/3 weken nog een extra les maar dan voor het springen.
Ik wil graag wat verder dus wil ik de piaffe leren, heb hier weinig/geen ervaring mee.
Iemand die me wat verder kan helpen wat nodig is voor het begin? Of iemand die iemand weet die daar les voor geeft?
Is het slimmer om het aan de hand te leren of erop?

Groeten! :)

Maureen95

Re: Piaffe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:12

eerst moet jou paard goed in conditie zijn. Het kost heel veel inspanning voor jou paard om te piafferen. Loopt jou paard goed over zijn rug? brengt hij zijn achterhand er goed onder. Is hij er mentaal ook goed voorbereid voor. Als de piaffe verkeerd wordt aangeleerd brengt dat jou paard grote schade toe.

Ik kan jou geen piaffe aanleren maar wil je wel waarschuwen dat je paard het goed leert.

Veel succes!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:15

De piaffe doe je niet zo 123 aan hé. Daar heb je járen voor nodig. Daarom wordt de piaffe pas 'gereden' in de Gran Pix (ja, dat heb ik fout geschreven :') ) en schouderbinnenwaarts enzo zijn daar een zandkorreltje bij. Ik zie dat je 13 bent en ik denk dat je nog niet weet wat de piaffe inhoudt. Gewoon lekker verder trainen dus en misschien ooit in de toekomst ;)
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 11-05-14 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

suzannevos

Re: Piaffe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 19:16

Oké (: