sorry, het was niet mijn bedoeling een discussie op te wekken of het vuur aan te wakkeren.

Overigens gebied de eerlijkheid mij wel te zeggen dat ík degene was die jou naam (als 1e) gebruikte, Mel.
Ik had de foto's na 't eten al gemaakt maar ben toen helaas nog druk op de wei en op stal bezig geweest in dit noodweer. Maar hier alsnog de foto's, al heb je volgens mij in de tussentijd al wel een goed beeld van wat Pluttersput & ik zo ongeveer in gedachten hadden. Denk dat dat de meest praktische oplossing is. Persoonlijk zou ik niet zomaar 'ff' een nieuw borsttuig gaan kopen, puur om zoiets als dit, maar dat is uiteraard je eigen overweging die je moet maken

[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
Heb nu even zo'n oogje gepakt, zelfde idee als een D-ring, alleen kan deze ook worden losgeschroeft dus kan ook gebruikt worden voor stopstrengen waar je die vierkante gesp uit zaagt, en dan kun je deze er tussen zetten.
Heb om het 'vast te zetten' even voor het idee een lange spijker gepakt, maar daar zou je idd een constructie met moeren/bouten voor moeten bedenken, of anders een zelfde systeem als de bevestiging van paniekhaken; dus een ijzeren/RVS 'stangetje/pinnetje', met aan het éne uiteinde een verdikte kop, en aan het andere uiteinde een gaatje waardoor je vervolgens een ringetje doet, zodat hij niet onverhoopt losschiet. En dan tie-wrips er tussen om de dubbelgevouwen strengen netjes vast te snoeren en te zorgen dat je D-ring/oogje op z'n plek blijft zitten en niet gaat schuiven.
Ik denk dat een dergelijke constructie, mits goed vastgezet, een hele mooie, goedkope én veilige oplossing is voor je probleem en dat een geheel nieuw borsttuig dan ook niet nodig is.