Had net bericht getypt haha
Idd wat Joyce zei in het andere topic, touw zwengen (supersterk touw natuurlijk) met katrollen.
Ik vind het ideaal, maar ik durf wel te zeggen dat het niet voor iedereen misschien fijn werkt.
Persoonlijk zou ik niet anders meer willen, al is het alleen al omdat ik regelmatig ombouw van enkel naar tweespan en dat is met touwtjessysteem zoveel makkelijker en sneller.
Bovendien heb je bijv in de marathon dat de buitenste pony meer ruimte krijgt om eromheen te gaan (wat ook goed is in de dressuur) en de binnenste pony juist door de touwen wat meer terug leert komen en dat scheelt je weer tijd en voor de dressuur weer goed.
Ook staan de pony's, doordat het 2span stuk dat er niet meer op hoeft, mooi dichter op de wagen, wat maakt dat je nog compacter door de hindernissen kan.
In enkelspan heeft je pony met touwtjes net ff wat meer bewegingsvrijheid dan een zweng.
Ik heb beide systemen gehad (met tweespan en ombouwsysteem dat je 2span gedeelte erop zet, en dit touwtjessysteem) maar ik ga niet meer terug.
De HCA sulky's hebben bijv dit systeem ook, dmv een kabeltje en 2 katrollen.

Hier zie je wel ietsjes het witte touw.
Ik zal morgen eens een goede foto van de katrollen ed maken.