Wat voor wagen heb je nu dan? Het uitzwaaien van achteren heeft niet alleen met gewicht te maken, maar ook met de algemene stabiliteit, 'wegligging' v/d wagen en hoogte v/h zwaartepunt (hoe lager deze ligt, hoe stabieler de wagen is).
Met mijn type marathonwagen (vrijwel dezelfde als MelanieB) kan ik de raarste dingen uithalen, zelfs zonder groom, zonder dat hij ook maar ietsjes uitzwenkt of van achteren iets van de grond komt. Ik kan zelfs prima in redelijk vlotte galop een redelijk krappe volte draaien, zonder groom.
Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Maar hou daarbij wel in je achterhoofd dat wagendealers/bouwers nou ook niet altijd even objectief zijn. Die willen uiteraard ook graag verkopen. Verder is het algemeen bekend dat wagendealers/bouwers nog wel eens een lichter gewicht van de wagen opgeven, als dat hij in werkelijkheid is.
unofficial79 schreef:Ik zelf vind het aan de zware kant. Voor op de weg wil het vast wel, maar in zwaar terrein denk ik dat we ons zelf gaan tegenkomen.
Dat is ook mijn idee...........maar uiteindelijk jou gevoel en beslissing. ík zou het niet doen. Maar als je het graag wil, moet je dat gewoon doen.