even wat meer uitleg ....
dit is beauty een merrie van 13 jaar die ik nu al ongeveer 3 maand heb.
toen ik ze op proef had was ze heel mager, ribben kon je tellen van ver , bespiering was weg. (had haar van een handelaar die ze juist van de vorige eigenaars had)
Had er een paar keer mee gereden en ja hoor dat was ze

Heb haar dus gekocht .. ik had ze een maand toen ik een ongeval gekregen had, en doordat ik niet met haar kon rijden omdat ik moest revalideren, kon haar bespiering ook niet sterker worden (inmiddels was het haar buik die bleef groeien

maarja.... mijn vriend heeft er een stuk of 2 keer mee gereden, maar door die 2 daagjes zijn haar bespiering niet echt sterker geworden
dus we dachten aan ..... longeren met de pessoa teugel (dit kan ik teminste nog doen dat niet echt lastig is :p)
waarom? wel .... haar bespiering aan haar achterhand is 0,0% als ik het zo mag zeggen & haar achterhand zet ze ook niet echt mooi onder haar
dus we zijn eraan begonnen

eerst was het een ganse belevenis voor de pessoateugel op maat te maken (stond op de maat van een paard van 1M83 ineens naar 1M62) wat een groot verschil was
maar omdat ik niet zeker was wou ik het niet ineens kort zetten ook omdat ze de spieren nog niet helemaal had

(ik heb het gevoel dat het nog niet helemaal correct is, je mag gerust zeggen wat er korter of eventueel langer kan)
ik moet wel zeggen dat de singel zelf nog juist wat te groot is maar omdat ze nog gaat verdikken ga ik nu geen nieuwe kopen, ga nu wel even mijn dressuursingel gebruiken :p

je ziet wel duidelijk dat ze haar benen ferm onder haar nog moet zetten (maar is al de helft verbeterd)

omdenduur hebben we balkjes gelegt en MAN wat heft zijn haar benen hoog op ineens :p

ze kan wel totaal niet galloperen aan de longe (maar heb gehoort dat niet alle paarden dat kunnen)
eventueel tips voor galop te verbeteren? sneller of trager gaan helpt niet echt :p

ps de longe hangt niet zo gespannen omdat ik namelijk een pols blessure had en dit dus niet deftig kon vasthouden