Terugkomen bij het longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Juliette

Terugkomen bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 16:48

Hoi!
Ik mocht laatst een shet longeren, en het ging hartstikke goed! *\o/*
Alleen soms kwam ze naar me toe, terwijl ze genoeg longeerlijn 'had'.
Hoe krijg ik ze voortaan gewoon bij de hoefslag zonder dat ze telkens naar me toe komen?

Sorry als het onduidelijk is :o

Groetjes!
Juliëtte

yza1987

Re: Terugkomen bij het longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:14

Ik denk dat je een miscommunicatie hebt met je shet. Zorg dat je in een drijvende positie staat met je lichaam naar je shet. Dus een beetje schuin achter hem. Probeer hem actief te houden en als hij naar je toe komt je zweep dr bij als hulpmiddel.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:20

Zodra jij denkt dat je shet naar je toekomt drijf je hem van achter snel bij. Of je doet met je zweep naar zn middel en stuurt hem weer naar het einde van je touw :)

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:50

Hey,

Hier heb ik ook last van gehad. Je moet zeker niet je pony gaan aaien. Zelf zou ik gewoon niks zeggen en terug sturen met de longeerzweep, niet slaan want de zweep is immers een verlenging van je hand. Ook heel erg belangerijk is dat je beloon als je shet weer de ronden loopt die hij moet lopen. "Braaf Goedzo!" En het liefst enthousiast! Niet alleen belonen als hij\zij terugloopt van jou af naar de hoefslag maar ook gewoon tussendoor. Succes ermee.

( Als je alleen maar straf en niet beloon zal je shet niet weten wanneer hij zij iets goed doet.)

Groetjes Elisa (Sta 30 graden schuin achter je pony op de afstand die jij wilt)

miesmermaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 18:14

ik zou ook met een loneerzweep gaan werken dus een beetje weg jagen maar NIET SLAAAN maar ik denk dat je dat wel weet :j

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 07:43

miesmermaid schreef:
ik zou ook met een loneerzweep gaan werken dus een beetje weg jagen maar NIET SLAAAN maar ik denk dat je dat wel weet :j

Haha ja, komt goed :)