[AR] Mendurance Drents Friese Wold

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Mendurance Drents Friese Wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 16:39

De mendurance Drents Friese Wold op 24 mei as kan dringend deelnemers gebruiken. De kennismakingsklasse is 27,5 km net als de klasse 1. Het is een route die goed te doen is voor alle paarden en pony's met een normale basisconditie. Voor de kennismakingsklasse (impulsrubriek) is enkel een lidmaatschap van de KNHS nodig (via je rijvereniging, rechtstreeks of via bijv je koetsiersbewijs) Pony enkelspan voor de sulky is toegestaan (dan geen groom nodig)
Meer informatie en op http://www.mendurancedfw.nl
Laatst bijgewerkt door Napie op 01-05-14 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjaR

Re: Mendurance Drents Friese Wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:44

Hoe laat start die mendurance en hoe laat is het ongeveer weer afgelopen?

Ik zou graag eens met zoiets meedoen, maar het is volgens Google Maps voor mij 1,5 uur rijden naar de startlocatie (al zonder trailer) en ik heb voor 's avonds concertkaarten. Ik moet dus echt op tijd weer thuis zijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 17:02

De voorbespreking klasse 1 en impuls is om 9:30 u, de start vanaf 10:00 u. Als je het aangeeft kan ik je een vroege starttijd geven. Reken op rond 14:00 a 15:00 uur de uitslag. Kaarten en uitslagen kunnen ook aan je verzonden worden.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:59

Nou, dat moet lukken. Ik ga me nu inschrijven. :-)

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:25

Is de route ook beschikbaar als GPX-bestand? Of wordt alleen een routekaart uitgereikt?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:44

Had alles al geregeld, wil het graag eens meemaken want ik weet dat het daar prachtig is... accommodatie voor onszelf en paard, kinderen waren ook onder de pannen.
Komt dochter d'r balletjuf: "24 mei generale repetitie voor de voorstelling. Niet komen = niet meedoen met de uitvoering" -O-
Hopelijk volgend jaar -O-

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 19:57

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:35

aha lijkt me super! alleen geen idee hoe ik er moet komen, helaas ver weg.
Veel plezier voor iedereen die wel mee doet!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 11:25

Sorry nanda marathon heeft mijn voorkeur gekregen en ik start de week ervoor en twee weken erna. Dus de mendurance past er niet tussen helaas. Kom wel groomen me de endurance.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:06

Napie schreef:
Zie ook: https://www.facebook.com/pages/Stichting-Paardenrecreatie-Drents-Friese-Wold/844367355578873

De route staat in endomondo en is vanuit daar als GPS bestand te downloaden. Je krijgt ook een kaart. Maar beide niet nodig, de route is immers geheel uitgezet. Verdwalen over het algemeen niet mogelijk

Sorry, maar het is me niet duidelijk hoe en waar ik die route kan downloaden. Ik begrijp wel dat het niet nodig is om de route te kunnen rijden, maar we vinden het tijdens het rijden gewoon leuk om op ons navigatie-apparaat te volgen waar we zijn.

Zou je wat gedetailleerde kunnen aangeven hoe en waar ik de mendurance kl.1 route kan downloaden?

Alvast bedankt.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:29

Geweldige omgeving! helaas is mijn pony niet geschikt voor de mendurance.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 09:06

Je heb PB MaraR

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:13

Nanda, bedankt voor een super georganiseerde en gezellige wedstrijd gisteren!
Wat een mooie omgeving om in te rijden en wat een leuke, soms best "technische" (smal, kronkelig, op en neer) paden!

Als het even kan zijn wij volgend jaar weer van de partij.

Dan ga ik het wel iets anders aanpakken, want ik heb me nu toch teveel bezig gehouden met hoe de hartslag van mijn pony zou zijn bij de finish. Ik heb dus regelmatig een stukje ingehouden, terwijl ik dat eigenlijk normaal nooit doe.

Ik doe pony-lief het meest plezier door gewoon de hele route te draven, ze houdt nl. helemaal niet van stappen... dus dat frustreert eerder dan dat het ontspant, met ook weer verhoogde hartslag tot gevolg natuurlijk.

Ik denk dat ik beter aan het einde na het verplichte staptraject gewoon de resterende minuten op het finishterrein kan gaan stilstaan. Want dat kan ze heel goed... stilstaan... dan daalt altijd de rust over haar neer.
En het zou dus best eens zo kunnen zijn dat die paar minuten stilstaan voldoende is om haar hartslag netjes onder de limiet te krijgen.

Maar goed... dat ga ik later dit jaar bij de mendurance in Hellendoorn maar eens uitproberen.

Nogmaals bedankt!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 11:27

Leuk dat het je goed is bevallen Marja en leuk dt je weer een wedstrijd in de planning heb. Daar doe ik het voor! Uitslagen en foto's zijn te vinden op de website www.mendurancedfw.nl