Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kleinvosje schreef:Waarom kun je niet omheind longeren? Als je 6 prikpaaltjes hebt en afzetlint, kun je heel makkelijk een longeerring maken die ook zo weer afgebroken is.
Zelf longeer ik graag met dubbele longe, omdat je dan alles goed mee kunt pakken. Kun je dat niet, dan de pessoa.
Angela schreef:Pessoa's zijn voor ieder paard/pony te verstellen. Als je zoekt zijn ze ook al kleiner te vinden, er is ook een site die ze op maat maakt (vast via google te vinden).
haflover3 schreef:Ik heb net ook een pessoa gekregen en van de week wezen longeren in de ring. Ze waren bezig met tractoren en allemaal rare geluiden kwamen er vanaf en toen schoot mijn paard ook weg(springen en rennen) maar hij raakte niet verstrikt. was er zelf namelijk ook bang voor maar ik denk dat als je de touwen goed afstelt dat het dan niet hoeft te gebeuren.
senna21 schreef:Lekker oefenen met balkjes lopen. Worden ze handig en sterk van.
En als je het in de buurt hebt, heuveltraining.
(uiteraard wel goed ingepast in het trainingsprogramma, zodat je pony geen spierpijn krijgt)
senna21 schreef:Gaat het om de welshpony uit je profiel?
Je kan ook met lange lijnen gaan dressuur-trainen.
Er zijn verschillende bokkers die dat doen met hun kleine pony's.
Wat betreft het 'er aan trainen van spieren', daar heb je maar beperkt invloed op.
Veel stapwerk is m.i. nog altijd een hele goede en belangrijke manier van trainen. Daar krijgen ze basisconditie en een goede doorbloeding van. Goed voor spieren, pezen én botten.
De meeste dieren knappen daar zienderogen van op.