Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kimberlyve schreef:Geen idee of het hier goed staat...
Ik heb sinds twee weken een eigen paard nou is ze echt super tijdens het rijden... Maar met opzadelen is het een drama alleen maar bewegen totaal geen respect voor mens en dier. Ook kan ik niet normaal met haar met halster en touw lopen (ook niet met hoofdstel en bit). Nou vroeg ik me af hoe ik het beste hier in kan trainen en hoe ik het best met haar vanaf de grond een band op kan bouwen. Ook vroeg ik me af of ze in training hier voor kan.... Ik wil gewoon dat ze stilstaat wanneer ze dat moet en gewoon met mij aan touw mee loopt ipv andersom. Ik heb al bedacht om haar te verkopen maar dat kan ik toch echt niet over me hard verkrijgen dus wil ik het eerst via deze weg proberen. Tips en commentaar zijn welkom!!!
DarDun schreef:Mensen, niet meteen afbranden. TS vraagt hulp, en met opmerkingen als 'je had beter bij de manegepaarden kunnen blijven' is zij niet geholpen.
TS, is er bij jou op stal niet iemand die jou dit soort dingen kan voordoen/ uitleggen? Ik heb ook vaak met dingen met mijn eerste paard gehad waarbij de theorie/ tips op papier heel makkelijk leken, maar in de praktijk... Als iemand het dan even liet zien/ voordeed....
Succes! Geniet van je paard!