[AR] van een angstige shet naar....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lianne484

van een angstige shet naar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 17:57

[*]een stoere lieve knuffel shet.

2 jaar geleden zocht ik voor mijn paard een gezelschap shetje. Ik ging dus naar de buren toe om te vragen als ik er 1 mocht lenen. Hun gingen er over nadenken en een dag later zeiden ze dat ze het wel goed vonden dat ik de angstige shetlander mee nam. Met de hoop natuurlijk dat hij wat makker wat. Na een hele tijd hem proberen te vangen hadden we hem uiteindelijk met 3 mensen. Toen dacht ik pff waar begin ik aan. Maar ik wou de 'strijd' wel aan gaan. Na een hoop gespartel over de weg waren we eindelijk bij mij thuis aan gekomen. Ja en waar begin je dan? Ik wou er echt niet achter aan lopen rennen en doen en dat leek mij ook helemaal niet goed. Dus daar ging ik uren vertoeven in het land. Gewoon ZITTEN. Moet er niet aan terug denken hoeveel uur ik daar gezeten heb.

Je kan me toch niet pakken hoor :Y)

Afbeelding

Einde van de zomer begon hij toch wel een beetje nieuwsgierig te raken. Dus het begon met af en toe heel voorzichtig als hij kwam een aaitje geven. Tot heerlijk knuffelen met elkaar <3

Afbeelding

Tot de winter kwam moesten ze naar binnen dus eerst maar heel lang wachten dat ik de shet naar me toe komt. De volhouder die wint he }> .
In de winter periode stond hij binnen in zijn stalletje en buiten aan een heel lang touw vast. ( hij stond vast omdat hij als hij zich had los gewurmd de weg op zou kunnen rennen). Toen hij in de winter een beetje aan me gewend was ging ik kijken hoe hij reageerde op borstels nou dat was toch super spannend!! Na enkele weken vond hij het eerlijk.
Toen was het weer lente dus tijd voor seizoen van het land! Nou en weg was de shet. Dus begon weer op nieuw met zitten maar dat duurde niet lang gelukkig. Na een tijdje begon alles gemakkelijk te worden dus zocht ik een nieuwe uitdaging :D . Na een tijdje lopen te dubben had ik besloten hem voor een sulky uit eindelijk te zetten. Ik had toen op bokt wat forums neer gezet wat ik het beste kon doen. Nou de reacties waren erg positief :( : Wil je dood ofzo, ben jij gek, Nooit aan beginnen en ga zo maar door. Dat was voor mij de reden om juist door te gaan :+ . Dus ik had een tuigje gekocht en ben aan de slag gegaan. Er moesten wat gaatjes bij en uiteindelijk paste het.

Afbeelding

Het sturen duurde eventjes voor hij het snapte maar hij had nog nooit een stap verkeerd gezet.

Afbeelding

Toen hij dat goed door had, had ik er een bandje achter gehangen. Dat had ik ook op bokt gezet en kreeg steeds te horen dat ik het niet goed deed. Hier had ik dus goed van geleerd voor de volgende keer als die er komt!

Het bandje begon te vervelen dus ging ik op zoek naar een sulky en had ik gevonden dus op gehaald. Me familie ( die niks met paarden heeft) vond het helemaal niks want was in hun ogen nog steeds het wilde beest. Toen niemand thuis was en het land koe-vrij was had ik de sulky er achter gehangen cap op gedaan en gaan met die banaan :+. ehmm ja zo instelling heb ik eigenlijk altijd wel " ik zie wel waar ik beland". Wat was ik trots hij liep vol trots in het land. Maarja voor altijd in het land rijden vond ik ook niks dus er werd ook volop langs de weg gewandeld.

View My Video
Afbeelding.

Toen hij dat ook gewend was heb ik een keer weer de stoute schoenen aan getrokken en me vriend gevraagd als hij me paard mee wou nemen op de fiets want ik ging met de shet en sulky er achter aan. Ik werd voor gek uit gemaakt hahaha. Nou wat ging dat super!

Afbeelding

toen was het weer tijd voor de winter periode en kon ik dus niks meer met de sulky doen dus de hele winter had hij stil gestaan. Maar misschien was dat ook wel goed. Paar weken geleden heb ik het weer opgepakt omdat ze op het land staan en na 2 keer lange lijnen het karretje er achter en lopen als of hij niet anders deed. Ik wou toch wel graag 1 keer in de week buiten rijden dus ik ging op zoek naar een bijrijder voor me paard want die kan niet alleen achter blijven. En wat doen wij toch genieten met ze 4e *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop een super zomer! En mijn missie die vind ik super geslaagd :D. Het angstige heeft hij nog wel heel erg voor mannen en vreemde vrouwen. Hij is wel heel erg op mij gericht maar dat vind ik niet erg :+.

Hij heeft als ik op het land rij nog wel een trekje naar rechts. Hij loopt dan recht maar ze hoofd, hals is scheef. Ik heb nog geen idee hoe of wat het is als mensen hier zijn die iets weten vertel het me dan

f10j

Re: van een angstige shet naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 18:59

Goed dat je hebt doorgezet! Zo zie je geduld word beloond. :D

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:03

super dat je hebt doorgezet! :j nog veel plezier met haar

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 19:04

Super wat je allemaal hebt bereikt!! +:)+
En zo zie je maar weer: de aanhouder wint altijd! :D

WildDreams