Ik heb veel tips gehad, en ik heb er ook zeker wel wat aan gehad!
Vorig jaar zomer wilde ik George al voor de kar hebben, maar helaas.. toen wilde het gewoon, door allerlei redenen gewoon niet lukken. (gedrag van George, hij wilde constant niet meewerken, had er geen plezier in etc. en daardoor werd mijn motivatie steeds minder. Ik ben er toen van ellende maar mee gestopt.)
Ik heb toch nog steeds men-kriebels... (Ik heb een tuiger gehad, waar ik mee mende, maar deze is helaas niet meer onder ons.)
Dus ik heb het weer een beetje opgepakt, met nieuwe moed.
Met de gedachte: "Als hij er echt geen plezier in heeft, dan moet ik het er mee doen, en dan is hij gewoon niet geschikt om mee te gaan mennen.."
Ik heb op een middag gewoon weer eens de longeersingel er op gelegd, en we zijn aan de gang gegaan. Ik verbaasde me!! Normaal(vorig jaar): Constant omdraaien, te lui om te draven, heel de tijd gras willen eten (ja.. lastig! We hebben geen bak, dus trainen we in de wei, op het erf, en op de straat)
En zo kreeg ik er nog meer vertrouwen in.. en tot nu toe heeft hij er super veel plezier in, en wil graag werken!
Staat iedere dag zo'n beetje te springen om te werken haha!

Ik ben nu om de dag met hem bezig, en we blijven oefenen!
Meneer luistert super! (oke.. nog wel de nodige shet-eigenwijsheid ^^ )
Maar doet in ieder geval heel hard zijn best

Niet meer opgeven dus haha

Een paar foto's voor het idee:
1.

2.

3. En een beetje wazig, maar een drafje.

Eerst wilde hij zelf de weg bepalen, maar ik heb hem nu zo ver dat ik bepaal of we links of rechts gaan!
We houden de moed erin!