springen op commando, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

springen op commando, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 17:04

Hallo :)
ik weet niet of het hier goed staat

Ik mijn paard geleerd om vanaf de grond op commando over een hindernis heen te springen. ik heb het gedaan omdat ze jong is(was) en daardoor met springen nog voorzichtig is. en ook omdat ze zo beter zelf de afstand, techiek, enz, kon bepalen en verbeteren. (natuurlijk ook omdat het me heel gaaf leek als het zou lukken, en ik niet elke keer alles klaar zocht te zetten voor het los springen) en het heeft gewerkt!

ik vraag me dus af of er nog meer mensen zijn die dit hun paard hebben geleerd, en ook hoe en waarom?
ik heb er eigenlijk nooit iets over gehoord van andere mensen. dus ik ben benieuwd. een foto of filmpje erbij is ook altijd leuk :)
als jullie meer willen weten mag je het gewoon vragen. :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:51

Ja hoor :j

Vond het erg leuk om tijdens de training wat sprongetjes mee te pakken, en ze vonden het vaak ook erg leuk :)

(weet niet of je trouwens vrijspringen bedoelt waarbij je paard eigenlijk altijd wel over de hindernis zal moeten gaan omdat je afrastering van bijvoorbeeld de bakrand hebt)

Ik trainde iig met sprongen helemaal los in de bak waar ik ze overheen stuurde :)

Afbeelding

Afbeelding

Captain

Re: springen op commando, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:53

Ja die van mij kan het ook.. Ook als ik bijvoorbeeld links in de bak sta en de hindernis staat helemaal rechts.. De aanloop.. Daar moet je dan niet teveel op letten :Y) maar hij springt hem wel!

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 17:23

ja ik bedoel inderdaad gewoon losse hindernissen. wat leuk die foto's!
die hoge zal die van mij niet zo snel doen, lui ding. dan gaat ie er langs af en verwacht ie nog wat lekkers.
en als ie ziet dat ik met de andere pony aan de gang ga wordt ie jaloers en gaat ie uit zichzelf springen :P

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:25

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:27

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 19:54

Wat leuk om te zien!
zijn jullie paarden altijd zo enthousiast? want zonder brokjes gebeurt er vrij weinig hier. en soms hebben ze er wel vort genoeg van. :P

love_olleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:19

Wat leuk! En hoeveel tijd heb je nodig gehad om ze dit te leren? En hoe? Ben een beetje nieuwssgierig :)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 22:37

dat ligt denk ik helemaal aan het paard.
mijn paard loopt vaak achter me aan in de wei. dus ik heb hem mee laten rennen (nog wel aan de hand) over een laag kruisje, springen zeggen, en wijzen naar de hindernis. en dan belonen met brokjes. (doen ze alles voor) na een tijdje kon ik hem steeds meer loslaten en kon ik zelf langs de hindernis aflopen. hij kreeg het door. nu hoef ik alleen nog te wijzen en springen te zeggen. en als ie niet zon zin heeft ren ik een stukje mee. en je kunt natuurlijk de hindernis steeds verhogen, en het ook met drafbalken enz doen. maar als ik te hoog ga gaat ie er gewoon langs af. lui ding af en toe.
ik probeer het nu ook te leren als ik erop zit. zonder zadel en touw aan het halster als teugels :+

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 19:07

niemand meer?