Rijden na VD?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

blauwpaardje

Rijden na VD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 21:20

Heee bokkerss
Ik had een vraagje ... Ik zou graag VD willen beginnen met mn verzorg pony , maar omdat ik er niet elke dag ben en ze ook moet lopen .. vroeg ik me af of je na de vd gwn kan rijden? overvraag je de pony dan niet ? want ik vind het ook wel belabgrijk dat ze t leuk blijft vinden enzo :)

groetjess en hoefjess

NikkivanOlst

Re: Rijden na VD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:53

Nog handiger, lekker even VD na het rijden! Het liggen is bijvoorbeeld makkelijk aan te leren na het rijden omdat je paard vaak graag gaat rollen. Ook is het voor een paard lekker om na het rijden nog even te rekken en strekken in bijvoorbeeld een spagaat/klassieke buiging.

Probeer wel je sessies niet te lang te maken, zeker niet als je ook nog rijd, 15 minuutjes is voldoende :)

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 22:42

VisibreTeam schreef:
Nog handiger, lekker even VD na het rijden! Het liggen is bijvoorbeeld makkelijk aan te leren na het rijden omdat je paard vaak graag gaat rollen. Ook is het voor een paard lekker om na het rijden nog even te rekken en strekken in bijvoorbeeld een spagaat/klassieke buiging.

Probeer wel je sessies niet te lang te maken, zeker niet als je ook nog rijd, 15 minuutjes is voldoende :)

Hahah oké .. eigg best logisch ..maar ik dacht dat een pony dan juist geen concentratie meer had ;p
Maar daar zal ik dan wel achter komem :)
Bedankt voor je reactie ;)

hiljaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:26

Ik rijd meestal ongeveer 45 minuten , daarna doe ik dan nog een kwartiertje ofzo vrijheidsdressuur ! zodra ik merk dat m'n pony haar aandacht er niet meer bijhoud en geen zin meer heeft rond ik het dan af (:

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 12:32

Oké bedankt !

Ik ben er vrijdag mee begonnen een kwartiertje .. en ze leert zo snel ! de basis van achteruit kon ze allemaal al .. en ze kan binnen dat kwartiertje al een beetje de jambette ! volgende keer gaan we het meer proberen uit te strekken .. maar ik ben heel trots en volgens mij vind ze het zelf ook heel leuk (en de beloning natuurlijk) ;p