[AR] Buitensingel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peetjjuh

Buitensingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 23:07

Laatst heb ik een tuigje voor mijn shet overgenomen van iemand via internet.
Er zit een buitensingel bij, maar deze past er niet aan. Dan is die namelijk veel te kort.
Zoals je op de foto ziet is de stoot voor de buitensingel te kort, het lijkt ook of deze is ingekort.
Wie weet een oplossing hiervoor? Kan ik een langere buitensingel aanschaffen, zodat het wel past?
Helaas moet ik dan wel een precieze maat hebben, omdat ik ook nog zit met het instellen van de lichtogen voor het afstellen van de sulky. Ik zou dan de laatste gaatjes van de stoot kunnen gebruiken voor een buitensingel en dan misschien een verstelbare buitensingel kunnen gebruiken? Die je zeg maar onder of opzij nog kunt verstellen?

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Afbeelding

Pluttersput

Re: Buitensingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 07:56

Als het goed is gaat je buitensingel door dezelfde gesp als waarmee je je lichtoog instelt. Die hang je over elkaar heen als het ware. Ook kan je als het goed is de buitensingel ook nog onder de buik instellen.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:30

Nee ik kan hem niet onder de buik vast zetten. De buitensingel die er bij hoort (maar nu te kort is doordat de gespen zijn ingekort boven bij de lichtogen) kan dan wel onder de buik door lussen heen, zodat de singel op zijn plaats blijft. Ik kan dus nu niks met de buitensingel.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:38

Zo te zien heeft diegene voor jou de draagriem afgesneden, die loopt normaal bij zulke lichtogen door naar de buitensingel.

Wat je nu wel kan doen is lichtogen aanschaffen. Daar zit de buitensingel aan vast en past het wss wel.
Ik heb mijn tuig van mijn mini ook zo verbouwd, zodat ik met veiligheidslichtogen kon rijden.
http://www.demenner.nl/tuigonderdelen-3 ... 011Dfl_u3I
Deze en dan minishet zal goed zijn voor jouw tuig.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:56

Ok, maar als ik die lichtogen ga aanschaffen, vervang ik toch gewoon deze lichtogen? Maar dan worden die gespen (korte draagriemen) toch niet langer?

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 21:00

Oh, wacht ik geloof dat ik het al zie, onder die veiligheidslichtogen loopt wel een riem of niet. Die zit er dus extra aan? Dat zou dan inderdaad een optie zijn. Bedankt voor het meedenken!
Iemand nog een andere oplossing?
Misschien dat ik het weekend ook alles even meeneem naar Divoza om te kijken of ze een oplossing hebben.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:03

Ik denk dat de oplossing van MelanieB de beste is.
Ik denk niet dat er verder nog wat mogelijk is... muv het laten aanpassen bij een tuigmaker.
Denk dat het qua kosten om het even is.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:10

peetjjuh schreef:
Oh, wacht ik geloof dat ik het al zie, onder die veiligheidslichtogen loopt wel een riem of niet. Die zit er dus extra aan? Dat zou dan inderdaad een optie zijn. Bedankt voor het meedenken!
Iemand nog een andere oplossing?
Misschien dat ik het weekend ook alles even meeneem naar Divoza om te kijken of ze een oplossing hebben.

http://www.divoza.com/collectie/paard/m ... n-los.html

Bij de divoza hebben ze ze ook.
Alleen hebben ze op de foto het riempje wat naar je buitensingel toe gaat door het passant gehaald waar je draagriem doorheen gaat... :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:34

Bij divoza heb je ze ook, maar vaak alleen in full maten. Vandaar dat je beter kan bestellen.