Ik heb een tinker merrie van zeven jaar. Zij komt uit Ierland en is daar gedekt. Wij hebben geen idee hoe en wat erop geweest is, naar zeggen van de veearts duurt het nog maximaal een week. Ik wil graag een goede band met moeder en veulen. Ik ben er na school elke dag behalve op vrijdag. Ik wil moeder grondwerk leren maar waar moet ik beginnen?! Als het veulen oud genoeg is wil ik die ook graag meeneme zodat ik en de twee paardjes grondwerk kunnen doen in de longeer. Ik hou het veulen en na 4/6 maanden gaat het veulen bij ons op stal de opfok in. Ik hoop dat het een merrie wordt, ik zou graag met de moeder willen beginnen met grondwerk, waar kan ik beginnen en hoe leer ik haar mijn grenzen ZONDER zweep,. Ik hoor het graag!!
Neem les misschien een kort door de bocht reactie, zo is hij niet bedoeld hoor, maar van les leer je zo veel meer dan van welke reactie op bokt dan ook..
Dit topic mag naar TVG; ik zal het even verplaatsen
TI-->TVG
miesmermaid
Geplaatst: 09-05-14 18:04
ik zou niet heel veel doen omdat ze natuurlijk zwanger is maar je kan kijken of je haar al overal mag aanraken want dat betekent ook dat ze je vertrouwd
Grondwerk moet mogelijk zijn ook tijdens zwangerschap. Zou het alleen wat rustiger aandoen. Er gaat iets rond van de 7 opdrachten bij grondwerk, zou je eens op moeten googlen