Hoe hebben jullie dit gedaan? Is het kwestie van gewoon doen en er vanuit gaan dat het wel goed komt?

Ik zit er, in samenspraak met een ervaren menner, over te denken om de oogkleppen eraf te halen. Reden is dat hij gewend is om rond te kijken en "alles" te zien (heeft heel zijn leven buiten gelopen onder het zadel, nu dus voor de koets) en die oogkleppen beperken hem daarin.
Alle voorvalletjes die ik tot nu toe heb meegemaakt (niks ernstigs gebeurd hoor) zijn uiteindelijk te herleiden tot iets wat hij door die oogkleppen niet kon zien. Ook heeft hij moeite met het wachten om over te steken, dan gaat hij staan "ronddraaien" en dat is dus niet zo leuk. Echter heeft hij geen problemen met het halthouden op zich, want zet je hem na de oversteek stil of gewoon ergens midden op een pad, dan staat hij daar met gemak 10 minuten. Nu denken we dat hij daar moeite mee heeft omdat hij naar de auto's wil kijken, maar dit niet gaat door de kleppen ..
We denken dus dat zonder oogkleppen voor hem een grote opluchting zou zijn, echter, kan je dit gewoon doen? De menner zei van wel, de oogkleppen meenemen voor moest het toch niet lukken (dat we wel nog thuis geraken

Kan jammer genoeg ook niet in een piste ofzo proberen, eventueel is eerst een rondje op het erf mogelijk maar het erf trekt niet zo makkelijk dus is misschien ook niet leuk voor ponylief .. Groom er naast laten lopen? Stukje vasthouden en dan kijken? Heb ergens een doemscenario in mijn hoofd dat hij nu ineens gaat zien dat er een koets achter hem is en daar dan vandaan wil .. wat ergens onzin is want hij kent de koets en gaat er zelf tussen staan (ook als ik hem gewoon uit de weide haal om iets anders te doen

Vandaar dus mijn vraag naar ervaringen.. puur voor mijn eigen gemoedsrust denk ik

Pony is verder gewoon alles-mak, kijkt in principe nergens van op of om (dus verkeer, honden, wandelaars, herten die uit de bosjes springen, ... ), enkel als hij ze dus niet ziet aankomen of ze net in een hoek van zo'n klep zitten, dan "schrikt" hij wel eens blijkbaar..