[AR] Starten met heel iets anders, maar even stoer!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Starten met heel iets anders, maar even stoer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 12:30

Zelf heb ik alleen kleine pony's maar mijn schoonouders/ zwager hebben nog vijf grotere pony's staan die allen voor de wagen en onder het zadel kunnen.
Nu ik het voorlopig wat rustiger krijg met mijn eigen pony's (in het dekseizoen geef ik ze wat extra menrust) ben ik begonnen met fjord Tuard op te pakken. Ik ga vanaf volgende week ook wekelijks naar menles met hem en wil ook een (gelimiteerde) startpas aanvragen :D.
Tuard is 15 jaar en heel fijn te rijden, goed voorwaarts en hij heeft erg mooie gangen, in zijn jeugd is hij eens kampioen ruinen geworden op een keuring *D .
Ik heb nog nooit met hem in een bak gereden dus ben erg benieuwd hoe dat komende woensdag zal gaan! Stelling en buiging zal hij nog flink aan moeten werken. Hij heeft eigenlijk altijd rechtuit buiten gereden en is zelfs gebruikt voor huifkar tochten met toeristen in het natuurpark hier in Lelystad!
Sinds een paar weken wordt hij ook gereden door een 12 jarig meisje, daar had ik laatst ook een topic van gemaakt: [RIJ-ITP] Stoere fjord springen en zonder zadel/hoofdstel

Het zijn maar vier foto's en die zijn ook niet denderend maar ik vind het toch alvast leuk eens een topic te maken (er komen er in de toekomst vast nog veel meer :) ), de foto's zijn met mobiel genomen en dit was de eerste keer weer voor de wagen sinds lange tijd. Het is mijn pony marathon wagen die ik gebruik voor mijn kleine pony's dus die is eigenlijk net iets te klein voor hem, maar opzich kan het prima en het misstaat niet eens zo erg! We hebben ook een grote marathonwagen maar omdat hij nog flink conditie moet opbouwen wil ik de eerste tijd met deze wagen in de les gaan mennen, deze is een heel stuk lichter als de grote.

Afbeelding

Afbeelding

Even roepen naar zijn vriendin :D

Afbeelding

Afbeelding

En nog een foto van hoe super braaf hij te rijden is met iemand erop :D

Afbeelding

:)

Kim

Re: Starten met heel iets anders, maar even stoer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:33

Leuk zeg! Veel succes :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:57

wat een leukerd precies waar ik rustig naar opzoek ga.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:31

Fjorden zijn tof! Mijn fjord is helaas al een lange tijd geblesseerd. Die is echter niet geschikt voor de dressuur, maar vaardigheid kon hij top! Super leuk joh :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:57

Leuk zeg Anna! Is idd weer eens wat anders :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:18

Fjordje voor de koets :):)
Mijn volgende wordt waarschijnlijk een fjord O:) Maar dat gaat nog wel even duren :Y)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 00:34

Bedankt!

Ja is heerlijk relaxt dit, het is wel even wat anders als mijn pittige kleine mannen :D

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:06

Wat een braaf dier, ziet er mooi uit! hoe heb je de broek aan de kar bevestigd? Die ronde lussen zijn toch de strengenophouders? Heb het nog nooit zo gezien, is dit een speciale manier? (:

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 20:48

De broek zit verder naar voren vast, daar hangen ook de strengen door wat dan ook als strengophouder fungeert :-). Eventueel zou er verder naar achter nog een strengophouder kunnen.

Wat jij ziet is de bokriem (ter voorkoming dat hij hoog kan bokken, puur uit voorzorg), die loopt over de kont en zit aan het lamoen vast. Maar omdat deze bokriem te klein is hebben we een extra verlening met strotouw gemaakt, daar zit die lus die jij ziet dan weer aan vast.

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:52

Manda schreef:
De broek zit verder naar voren vast, daar hangen ook de strengen door wat dan ook als strengophouder fungeert :-). Eventueel zou er verder naar achter nog een strengophouder kunnen.

Wat jij ziet is de bokriem (ter voorkoming dat hij hoog kan bokken, puur uit voorzorg), die loopt over de kont en zit aan het lamoen vast. Maar omdat deze bokriem te klein is hebben we een extra verlening met strotouw gemaakt, daar zit die lus die jij ziet dan weer aan vast.

Oh zo! Ik snap m!(:

IsmaySenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:49

Altijd super om te zien dat Fjorden ook voor de kar kunnen!

ponyyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:56

owwhh echt leuk!!! nu wil ik het mennen met mijn pony ook weer gaan oppaken
:P

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 20:18

Bedankt!

Fjorden zijn super voor de kar! Wij hebben ze ook altijd gebruikt voor huifkartochten in tweespan, super sterk en vaak ook heerlijk cool :)

Morgen weer een ritje met hem en misschien dan weer wat foto's erbij in dit topic, en dan woensdag onze eerste menles samen!