Nu ik het voorlopig wat rustiger krijg met mijn eigen pony's (in het dekseizoen geef ik ze wat extra menrust) ben ik begonnen met fjord Tuard op te pakken. Ik ga vanaf volgende week ook wekelijks naar menles met hem en wil ook een (gelimiteerde) startpas aanvragen

Tuard is 15 jaar en heel fijn te rijden, goed voorwaarts en hij heeft erg mooie gangen, in zijn jeugd is hij eens kampioen ruinen geworden op een keuring

Ik heb nog nooit met hem in een bak gereden dus ben erg benieuwd hoe dat komende woensdag zal gaan! Stelling en buiging zal hij nog flink aan moeten werken. Hij heeft eigenlijk altijd rechtuit buiten gereden en is zelfs gebruikt voor huifkar tochten met toeristen in het natuurpark hier in Lelystad!
Sinds een paar weken wordt hij ook gereden door een 12 jarig meisje, daar had ik laatst ook een topic van gemaakt: [RIJ-ITP] Stoere fjord springen en zonder zadel/hoofdstel
Het zijn maar vier foto's en die zijn ook niet denderend maar ik vind het toch alvast leuk eens een topic te maken (er komen er in de toekomst vast nog veel meer

Even roepen naar zijn vriendin

En nog een foto van hoe super braaf hij te rijden is met iemand erop