[AR] Ons eerste wedstrijdje zit er op!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Siesje80

Ons eerste wedstrijdje zit er op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 21:50

Vandaag reed ik mijn eerste twee proefjes met Cosmo. Cosmo is nu vijf jaar en is vorig jaar gestart in de L. Ik heb geen ervaring met wedstrijdjes en start dus nu met hem in de B. Ik had nog nooit met hem in een bak gereden, maar nu dus wel!

Uiteraard was ik best zenuwachtig :o en had dat zijn uitwerking op Cosmo en mijn communicatie met hem. Voor mijn gevoel ging de eerste proef veel minder dan de tweede, maar de punten zijn andersom: 189 en 178. Bij de tweede proef heb ik een 4 gekregen voor de impuls (en een hoop zesjes) en dat kan ik wel begrijpen. Was me ook bekend en daar zal aan geoefend worden.
Wel jammer dat er heel weinig feedback op de protocollen staat. Mijn man heeft korte filmpjes gemaakt en mijn menjuf was er ook, zodat ik met haar verder kan trainen.

Al met al een leuke en spannende ervaring!

Inrijden op het buitenterrein:
Afbeelding

Wij en onze topgroom gekke bekken trekken:
Afbeelding

Helaas alleen bewogen foto's van binnen:
Afbeelding

Afbeelding

En een kort filmpje (zet geluid maar uit, wordt doorheen gekletst :) )

Tips en opbouwende kritiek zijn natuurlijk van harte welkom!
Zelf zag ik onder andere dat ik (naast de impuls natuurlijk) moet werken aan het netjes rechtop houden van mijn handen, beter gebruik van de achterhand.

Nog even een vraagje aan de ervaring wedstrijdmenners: bij beide jury's kreeg ik een 7 voor verzorging en bij de tweede jury een 6 voor geschiktheid van de aanspanning.
Ik had mijn stinkende best gedaan op het wassen, vlechten, poetsen van kar en tuig. Wat wil men zien?

WorthTheWait

Re: Ons eerste wedstrijdje zit er op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 21:54

Heel netjes gedaan! Stoere pony ook! :j Niks van de slechte punten op de verzorging aantrekken, ziet er helemaal top uit!

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 22:30

Dank je WorthTheWait!

Zie dat ik helemaal geen knotten in beeld heb, voor de beoordeling van de verzorging.
Even een plaatje van gisteravond, toen ze er net in zaten:

Afbeelding

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:00

Leuk foto overzicht! :D En gefeliciteerd met je eerste puntje.

Qua verzorgingscijfers (dat hele lijstje onderin) verschilt het echt per jury. Sommigen zijn zo ouderwets dat ze liever een presentatiewagen in de dressuur zien dan een marathonwagen (helaas heeft niet iedereen een geldboom ;)). Je groom is ook netjes gekleed, dus daar kan het niet aan liggen. Daarnaast geven sommige juryleden standaard een 7 voor de verzorging, maakt niet uit of je er wel of niet vlechten in hebt zitten. Dus niets van aan trekken.

Je pony heeft trouwens een lekkere stap! :) ik zie wel dat hij de neiging heeft om met zijn hoofd net achter de loodlijn te gaan zitten. Als je de impuls straks onder de knie hebt, gaat het vast weer een stukje beter. Jonge pony's zijn sowieso zoekende in de hoofdhouding, dus dat komt vanzelf goed. Hij is in ieder geval niet aan het sterren kijken ;)

Lekker doortrainen vooral! Jullie gaan het vast ver schoppen! :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:15

Ziet er super uit hoor, voor een eerste wedstrijd helemaal. Kan me voorstellen dat je zenuwachtig was, logisch toch. En ja, die punten voor presentatie of verzorging, snap je soms niets van. Als jij het goed vindt, is het zo. Ik vind dat je een prachtige combi hebt, mooie wagen, mooi en goed verzorgde pony en je zit er zelf ook netjes bij. Lekker zo doorgaan +:)+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 06:45

Ik sluit aan bij de vorige posters.
Ik vind het ook een mooie dressuur combi.
Goede punten voor een eerste keer wedstrijd rijden.
Je pony reageert braaf, van mij mag je er best meer aan rijden. Het drafgedeelte is wel heel afwachtend. Gewoon lekker rijden.
En wedstrijd rijden leer je echt door doen. Dus lekker doorstarten en km's maken in de ring, voor je het weet, zit je in de L.

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 12:35

Dank jullie voor je leuke berichten! Ik ga inderdaad werken aan het doorrijden/tempo. De volgende keer vind ik het zelf al minder spannend, zal ook wel helpen denk ik. En inderdaad kilometers maken!
Heb me al ingeschreven voor de volgende wedstrijd in Leek op 29 mei. Kan ik direct dat wat ik leer tijdens de meninstructieweek in de praktijk brengen :).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:58

Ziet er goed uit. Heel veel jury's kijken volgens mij amper hoe je eruit ziet en geven standaard een 7.
Wel jammer inderdaad als je zo je best er op heb gedaan.
Maar nu weet ik wie je bent. Heb je eerste proef gezien. Zag er goed uit.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:32

Wat een gave pony _/-\o_ En je moet egrens beginnen, en voor het begin ziet het er super uit.. ga zo door! :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:38

Op mengebied ben ik echt een dom blondje..
mag ik vragen waarom de groom, die hier niet op de kar meerijdt, in wedstrijdkleding moet?

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 11:43

Haha, dat staat zo in het reglement. Maf hè? Bij dressuur onder het zadel hoeft dat niet...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:58

Gefeliciteerd met je punten! Goed voor een eerste keer hoor!

Verzorging is vaak standaard, waarschijnlijk volgende keer hetzelfde ookal was je hem niet zo grondig :D. Mijn pony's hebben lange manen, die mogen opzich los maar ik vlecht ze soms in een hengstenvlecht maar krijg daar geen hoger cijfer voor, standaard is een 7 of 8.
Een keer had ik een 5 omdat ik verkeerde schoenen aanhad, schaamde me behoorlijk toen de jury uit de auto kwam om me dat persoonlijk te vertellen :+, ik kreeg nogal snel blaren als ik het vaardigheidsparcours moest lopen in mijn mooie wedstrijdlaarzen dus had daarvoor sneekers aangedaan maar was zo dom geweest mijn goede laarzen thuis te vergeten dus ik moest wel, ik had nog hoop dat het schootkleed erover zou vallen maar helaas :'). De jury in de eerste proef had het overigens niet gezien, daar had ik gewoon een 7 ;)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:06

leuke foto's maar heb even een vraag heeft deze pony bij een pony benthe in het land gestaan ?? haha want deze lijkt er heel veel op

Siesje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 13:44

Nee, dat denk ik niet. Cosmo heeft van 2 tot 4 jaar bij Thea Tacoma gewoond. Hij was toen nog hengst.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:17

gefelciteerd hoor! En wat een super mooie wagen!