(ik weet niet of het hier goed staat)
Ik heb een shetlander van 5,5 jaar oud. Hij staat nu bijna een jaar echt voor de kar en dat gaat prima.

We hebben ik het verleden wel wat aan vd gedaan, zo kan hij voetje, achteruit op commando, rondje draaien. We rijden een paar keer per week met de kar (ligt eraan hoe druk ik het heb met school)
Nu ben ik "begonnen" met Horse agility. Ik heb het boek gekocht en ben gaan lezen ect. We zijn gewoon basisregels aan het doen. Achteruit, netjes leiden, ect.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
Ik krijg het gevoel dat hij het helemaal niet leuk vind. Ik had vandaag een "parcourse" gemaakt, dat houd in:
tussen balkjes doorlopen, om pionnen heen, tussen tonnen door. Gewoon wat basic dingetjes om de eerste stappen in praktijk te brengen. Tussen de balkjes doorleiden, stil staan en achteruit, voor de tonnen stil laten staan en dan pas mogen als ik erdoor ben, ect. Maar hij loopt achter mij aan als een zak zand, heeft totaal geen interesse in wat we aan het doen zijn. Het voelt alsof hij het doet, omdat het moet. Hij heeft vooral interesse in totaal andere dingen om hem heen, van een koe in de verte tot een vogel. Hier ben ik eerder tegenaan gelopen. Zo is longeren nooit een succes geworden, hij had ook hier totaal geen interesse in wat we deden. Verder wandelen we, poetsen, knuffelen.
Ik kom altijd van die leuke topics tegen over HA of vrijheidsdressuur, waarin je ook ziet dat de pony's er plezier in hebben.
Naast het rijden met de kar wil ik ook gewoon wat wisseling in werk, maar wel zodat hij er ook plezier in heeft! Samen leuk grondwerk doen en er samen plezier in hebben. Wie kan mij helpen? Ik
Iemand tips, die zijn heel erg welkom!
Bedankt voor het lezen!
Groetjes