[AR] welke garmin navigatie voor op de koets

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loulou1

welke garmin navigatie voor op de koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 15:21

ik zoek een navigatie voor op de koets zodat ik kan bij houden hoeveel km en tijd kann bijhouden .
Wat is de beste keus :o _/-\o_ _/-\o_

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:28

Wil je echt een navigatie systeem, of is een 'gewone km. teller' ook voldoende? Want daar zit wel een hoop verschil in.

Mijn marathonwagen werd vanuit de dealer standaard geleverd met een (vrij luxe) km. teller die ook voor (race) fietsen wordt gebruikt.
ding heeft de volgende functies:
- tijdsklok digitaal
- snelheidsmeter, erg nauwkeurig
- gereden tijd per rit
- gereden aantal km's per rit (kun je tussendoor ook gewoon raadplegen)
- totaal aantal gereden km's
- stopwatch

Je moet 'm alleen wel goed bevestigen en instellen, bij mij is de verbinding mooi in het frame van mijn wagen gewerkt en het klokje zit op de bok op het voorschot, recht voor mijn neus.

Beetje wazige foto, inzoomen geeft dat helaas. De metertjes zitten op 1 v/d achterwielen gemonteerd.
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:00

Download endomondo, km, snelheid, afstand, hoogte, etc

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:21

Ik heb net een nieuwe Garmin Etrex 20 gekocht voor op de koets. Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd maar volgens mijn kinderen is hij erg gebruiksvriendelijk :o .

Napie

Re: welke garmin navigatie voor op de koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:13

Ik gebruik ook endomondo en ik vind het heel nauwkeurig. Leuk om achteraf je route terug te kunnen zien. Helaas staan op je telefoon biet alle functies direkt maar die staan wel op de laptop zoals max snelheid en welke snelheid op welk deel van het traject. Endomondo schijnt ook gekoppeld kunnen worden aan een hartslagmeter. Helaas heb ik die niet meer.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:57

Cardio trainer heb ik op mijn mobiel. Erg leuk en makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:36

Er is inderdaad een verschil tussen echt navigatie en het bijhouden van aantal km's en snelheid en dergelijke.

Zelf heb ik in de laatste categorie een Garmin Forerunner 210, ideaal beestje.
Is een horloge dus lekker makkelijk, maar 'm tegenwoordig voor mij op de koets vast ipv om mijn pols en dan kan ik meteen zien hoe snel we rijden en de tijd + aantal km's .. De rest (inclusief kaartje van de route) kan je dan achteraf op de computer bekijken (kan je ook rechtstreeks in Endomondo inladen als je dat zou willen).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:36

Ik heb runkeeper op mijn telefoon gedownload en dat krijg je gem snelheid,afstand enzo.
En die kan je inderdaad dan ook weer op de pc zien.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:38

Ik heb een GPS-navigatiesysteem op mijn wagen, een Garmin Oregon 650. Daarmee kan ik vooraf gedefinieerde routes rijden en tijdens het rijden en achteraf mijn snelheid e.d. in de gaten houden.

Mijn echtgenoot is enthousiast racefietser/mountainbiker en is thuis op de computer altijd bezig met het maken van routes, voor zichzelf en voor zijn fietsclub. En tegenwoordig doet hij dat ook voor mij voor leuke buitenritten met mijn aanspanning.

Hij kent de omgeving hier bij wijze van spreken tot op de boomstronk en kent dus ieder paadje en weggetje. Met die kennis maakt hij voor mij leuke "verrassingsroutes", waarbij ik op plaatsen/weggetjes kom waar ik het bestaan niet van wist.

Ik weet dus vaak vooraf helemaal niet waar ik die dag heen ga en ik laat me volledig leiden door dat GPS-systeem. Dat is heel leuk rijden. :-)

loulou1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 14:02

bedankt voor de info ,ik will eerst voor de km te tellen dacht ik Maar na het lezen van sommige verhalen toch ook graag een navigatie voor op de koets is niet slecht.