Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarlindeRooz schreef:Wat krijgt ze voor voer? Staat ze op stal of in de weide? Past het zadel nog? Zit het paard niet vast in zijn lijf?
Allemaal vragen die bij mij op komen!
MarlindeRooz schreef:Is het niet een optie om geen maïs te voeren? Dat zit vol suiker. Worden ze ook druk van.
Ik zou haar elke dag even longeren / losgooien en dan er weer op stappen. Misschien is ze gewoon fris?
Urielle schreef:Niet te druk om maken, mijn paard is ook aan het kloten en ik hoor echt zoveel mensen nu over extreem lastige en springerige paarden, volgens mij zit het hem in het voorjaar. Ze lijken te stuiteren van de energie die ze niet kwijt kunnen.
Voer een beetje minderen en lekker longeren en als je er zelf zin in hebt en hij lijkt weer in normale doen, na het longeren weer een keer opstappen en dan gewoon wat op ontspanning rondrijden. Geen druk erop voor jezelf en voor het paard.
LoveBeautyyy schreef:MarlindeRooz schreef:Is het niet een optie om geen maïs te voeren? Dat zit vol suiker. Worden ze ook druk van.
Ik zou haar elke dag even longeren / losgooien en dan er weer op stappen. Misschien is ze gewoon fris?
Jaa maar wat moet ik haar dan savonds geven, ipv die mais ?
En heb je misschien een tip dat ze niet steeds naar me toe komt tijdens het longeren?
Floorloves4 schreef:Ik heb een keer zo'n horsemainship achtige cursus gevolgd waarin je je paard moest ronddrijven en dan na een tijdje naar achteren lopen en kijken als je paard achter je langs gaat rennen (hij vertrouwt je nog niet) of wel voor je blijft maar nog niet naar je toe komt (hij twijfelt of hij je vertrouwt (je moet hem nog overtuigen)) of wel naar je toekomt (hij vertrouwt je) en dan achter je aan gaat lopen. Dat heeft mij met mijn verzorgpony heel erg geholpen met vertrouwen. In de bak stapt en draaft ze achter mij aan en stopt als ik dat wil en als ik haar uit de wie haal heb ik ook geen halster meer nodig. Eerst liep ze altijd door me heen (type bulldozer) maar nu heeft ze veel meer respect voor meMisschien dat dit je helpt meer vertrouwen te krijgen.
Citaat:Dit moet je dus niet doen, dit is een soort van join-up en dat is niet geschikt voor onervaren mensen!!!
[VNA] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!
Floorloves4 schreef:Ik heb een keer zo'n horsemainship achtige cursus gevolgd waarin je je paard moest ronddrijven en dan na een tijdje naar achteren lopen en kijken als je paard achter je langs gaat rennen (hij vertrouwt je nog niet) of wel voor je blijft maar nog niet naar je toe komt (hij twijfelt of hij je vertrouwt (je moet hem nog overtuigen)) of wel naar je toekomt (hij vertrouwt je) en dan achter je aan gaat lopen. Dat heeft mij met mijn verzorgpony heel erg geholpen met vertrouwen. In de bak stapt en draaft ze achter mij aan en stopt als ik dat wil en als ik haar uit de wie haal heb ik ook geen halster meer nodig. Eerst liep ze altijd door me heen (type bulldozer) maar nu heeft ze veel meer respect voor meMisschien dat dit je helpt meer vertrouwen te krijgen.