[AR] Schuurplekken van ... ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Schuurplekken van ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:04

Geen idee :o
Ook geen idee of het echt schuurplekken zijn, of dat hij gewoon wat moeite heeft met het wisselen van de vacht (hij werd vroeger ook altijd kaal aan de singel bv., en dan ineens met de zomervacht was dat weer gewoon in orde). Maar wil het toch in de gaten houden en kijken waar het eventuele probleem zit ..

Iemand een idee?

Afbeelding

Afbeelding

Het is aan beide zijden hetzelfde, burry raakt hem in principe niet, dus dan zou het van de streng moeten komen? Kan dit?

Heb denk ik niet meteen een foto waar je duidelijk ziet hoe hij voor de koets staat, sorry.

MelanieB

Re: Schuurplekken van ... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:09

Zou maar zo vd strengen kunnen komen :j Die van mij hebben er momenteel ook last van 2 kleine plekjes beide op het achterbeen. Is echt de tijd van het jaar dat ze er last van krijgen, meestal is dat snel weer over. :j Eventueel ff bontje om de streng (bijv halsterbontjes, die passen zo om de streng)

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:11

Denk indd ook van de strengen! Mijn pony heeft het ook gehad, heb er nu spoorriempjes omheen zitten zodat ze niet meer tegen zijn buik aan hangen. Werkt ook! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:21

Dank jullie :) Fijn dat er toch ervaring mee is :Y) Misschien lost het inderdaad wel weer vanzelf op :j En anders proberen we eens een bontje :)

Hoe doe jij dat dan met die riempjes aniek_joefy? Maak je die dan aan de burry vast zodat de streng wat naar buiten staat?

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:51

Ja, zo heb ik ze indd zitten.
Mijn pony had niet echt kale plekken, maar waren wel duidelijk schuurplekken

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:13

Hier heb ik niet zo lang geledene en topic over geopend:
[AR] Ideal tuig schuurt, iemand een oplossing?

Ik heb haar geschoren, de riem om de hals 1 gaatje langer gemaakt zodat de streng iets meer naar beneden is gezakt en ook iets laten afvallen, waardoor ze minder buik heeft. En nu gaat het voorlopig goed. Ga nog bontjes bestellen voor om de streng, want een strengbeschermer past alleen over de streng en niet over de gesp.

Succes met zoeken naar een oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:55

Oh, heb ik niet gezien, ga ik eens doornemen, merci :)

Afvallen zit zeker ook nog in de planning :j Maar daarvoor moet ie voor de koets :Y) :)) Misschien is het nu een probleem omdat hij aan het wisselen is van vacht, ofwel omdat hij nu intensiever voor de koets loopt dan in de winter, kan natuurlijk ook .. We zullen zien, maar heb al wat mogelijke oplossingen gezien dus komt wel goed :)