[AR] dressuur en vaardigheid tandem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SunNDLM

dressuur en vaardigheid tandem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 14:48

Na een leuke oefenwedstrijd heb ik de smaak te pakken en wil ik officieel tandem starten (dressuur en vaardigheid).

Ik heb naar verschillende vraagprogramma's gekeken en de rubrieken die (meestal) worden uitgeschreven zijn enkelspan, dubbelspan en vierspan. Ik heb nog geen enkel vraagprogramma gezien met een rubriek tandem.

Als je een startpas aanvraagt voor een tandem moet je een startpas aanvragen voor dubbelspan. Kan ik er dus vanuit gaan dat ik kan starten met een tandem als dubbelspan wordt uitgeschreven of alleen als vierspan wordt uitgeschreven?

Qua afmetingen van de bak voor zowel de dressuur en vaardigheid en de afstand tussen de kegels zou ik mogen starten zodra enkel- of dubbelspan paard wordt uitgeschreven.

Ik heb net heel het reglement mennen gelezen maar kan nergens een duidelijk antwoord vinden. Kan iemand mij verder helpen?

:D :D

HTM

Re: dressuur en vaardigheid tandem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:49

Volgens mij als er dubbelspan paard gereden wordt mag je met tandem meedoen.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:59

Volgens mij kom je met je tandem in de Meerspan rubriek. Dit is bij ons (Brabant) iig wel zo.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:25

Of langspan. Dan zit je bij de vierspannen in

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:32

ik lees even mee.

(heb je iig gelijk een concurent haha)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:13

Hoe ze het qua prijzen indelen heeft niets te maken met of je je mag aanmelden of niet.

En een tweespan is een meerspan :j net als tandem, 4-span en klavertje 3

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:43

Ik weet eerlijk gezegd het antwoord niet. Ik weet wel iemand die in mijn regio met tandem in de klasse Z dressuur en vaardigheid rijd, dus ik neem aan dat hij weet hoe alles zit. Ik wil via pb zijn gegevens wel geven.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 09:12

Dank je voor jullie reacties!

Ik heb contact gehad met de KNHS en zij zeiden dat het kan zodra de ring het juiste formaat is en de vereniging kan dan eventueel later de rubriek aanvragen als dat nog niet is gedaan.

Ook nog contact gehad met mijn eigen vereniging maar "de vraagprogramma's zijn al ingedient en het moet eerst worden goedgekeurd tijdens een vegadering dus dat zal dit jaar niet meer lukken". Gelukkig wilt de zeeuwse dag van het paard de rubriek wel uitschrijven :)

Zou leuk zijn inderdaad Maaike! Dat was ook nog een probleem bij de vereniging "een extra rubriek/prijs voor maar één starter" haha!

En weet iemand hoe het zit met startpas dr/vh en SGMW, want mocht ik op termijn SGMW starten dan wil ik 3 pony's meenemen. Mag ik dan in de dr/vh ook wisselen tussen die 3 pony's? Aangezien het op de site wordt uitgelegd als zijnde 1 startpas...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:57

Moet je even aan Divine hier op Bokt vragen. Zij start tandem in de SGMW.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 13:02

Dank je!
Ik zal eens contact opnemen :)

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:01

Nee als het goed is mag dat niet.
Bij samengesteld mag je wel 3 pony's gebruiken voor één span. Bij dressuur/vaardigheid is je startpas echt span gekoppeld en heb je geen reservepony.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 09:45

Zoiets dacht ik al maar aangezien in de reglementen van de KNHS staat beschreven dat je op dezelfde startpas dr/vh en SGMW kan starten begon ik te twijfelen. :)